ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rudström  (läst 727 gånger)

2012-03-21, 22:14
läst 727 gånger

Utloggad Torgeir Karlin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 58
  • Senast inloggad: 2017-09-21, 21:42
    • Visa profil
Söker etter info om slekten Rudström.Nils Persson Rudström födt 1769 i Östre berga, Lysvik, gift med Britta persdotter födt 1784 i Arvika. Hans foreldre var Per Rudström födt 1740 og Maria Stål födt 1738 sted ukjent. Muligens Lysvik. Både Nils og hans far var sadelmager mästare. Håper noen på forumet kan hjelpe meg med å finne ut mere om denne slekten. På forhånd takk. Mvh Torgeir Karlin.

2019-04-03, 09:31
Svar #1

Utloggad Christoffer Kent Krook

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2020-04-24, 20:46
    • Visa profil
Hej! Jag har ingen information om den du söker information om men jag är antagligen på samma släkt och forskar.

Jag har i dagsläget kommit så långt tillbaks som till Nils Nilsson Rudström, ska enligt (Lysviks kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/VA/13349/A I/11 (1835-1839), page 235 och 24) vara född i arvika 26/6-1802 men finner inte hans födsel. Står en text i en flytt till Lysvik han gjorde som jag inte riktigt kan tyda, kanske jag kan få hjälp här? , jag tycker det står

"Flyttat från Arvika och har ... med ... och ... "Mattes?" Rudström i Ö.Berga Erik Persson Olof Persson  i Ramb... att ... nämnda jagare eller någon av kan dock ... fatta ... och ...gårda till ..., utan ... di ... för nämnda personer ... gärning"

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna