ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Runn  (läst 599 gånger)

2001-01-07, 00:04
läst 599 gånger

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Frågan under Efternamn: Elg:
från Doris  
 
Jag undrar om någon känner till varifrån namnet Runn kommer och hur många som heter det. Mitt flicknamn är Runn.  
 
Hej Doris!
 
Det finns idag 40 personer med efternamnet Runn.
 
Runn förekommer i 117 svenska ortnamn enligt CD-skivan Svenska ortnamn 1999.
 
MVH/Sam

2001-01-09, 21:27
Svar #1

Doris Engman

Hej Sam och tack för ditt svar. Jag skulle vara tacksam få veta var man söker för att finna dessa 40 personer som har namnet Runn. Jag håller nämligen på och söker efter min släkt på min fars sida. Det är inte så enkelt att söka i kyrkböcker.Har försökt , men eftersom många var s.k. statare flyttade de väldigt ofta.
mvh Doris

2001-01-09, 22:49
Svar #2

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Hej Doris!
 
De flesta av dessa finns i telefonkatalogen, (27 st), och eftersom det i regel finns flera än en person på varje telefonnummer, kanske Du når alla den vägen.
 
Av dessa 27 fanns hälften i Tranås-trakten.
 
I PLF's databas fick jag 54 träffar på namnet Runn, men ingen på 1900-talet, så dessa lever inte.
 
 
MVH/Sam Blixt/PLF/Oskarshamn

2002-08-29, 08:39
Svar #3

Cliff Ohlfeldt

Hej Doris !
 
Eftersom det är valtider just nu så finner jag en annons från moderaterna i Tranåstidningen en kvinna som heter: Solvig Runn Jacobsson. ANEBY.
Har du möljigheten att gå in på moderaternas hemsida som är: jonkoping.moderat.se kan du säkert hitta telefonnummer till henne.
Hälsn.
Cliff Ohlfeldt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna