ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Räfling  (läst 423 gånger)

2008-11-20, 13:54
läst 423 gånger

Utloggad Helena Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 271
  • Senast inloggad: 2024-04-10, 18:55
    • Visa profil
Hej,  
 
Jag söker fadern till Anna Viola som föddes oäkta 1903-10-01 i Skee socken (Bohuslän).  
Hennes mor var Amalia Mathilda Räfling.  
 
I födelseboken finns ingen notis om faderns namn, och jag undrar hur jag kan finna faderns namn?  
Har läst att man kanske kan finna det i saköreslängder eller stämningslistor, men jag vet ej hur  
jag hittar dessa.  
 
Finns det någon som kan hjälpa mig att titta efter detta, då jag har begränsade möjligheter att ta mig  
till landsarkiv och dylikt.  
 
MVH  
Helena

2009-10-17, 18:07
Svar #1

Joakim wendin

Hej Helena
 
Jag håller på med uppdragsforskning i vanliga fall, men i detta fallet kan jag ställa upp att hjälpa dig självmant. Jag har hållt på i 12 år med forskning och har även jobbat på arkiv ett par år. Maila mig på wendin67@live.se om du vill ha mer hjälp.
 
I övrigt kan jag rekommendera dig att det kan finnas speciella handlingar som barnmorskan gjort anteckningar i. Man finner ofta barnmorskans namn i födelseboken, och har du tur finns hennes handlingar bevarade på arkivet. Där brukar barnmorskan skriva lite andra personliga saker om modern, barnet och faktiskt oftast vem pappan är eller tros vara. Barnmorskan har pratat med modern om sådant och sedan för egna anteckningar. Hör med arkiven om de har dessa anteckningar.....
 
Joakim

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna