ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Röling  (läst 788 gånger)

2005-03-25, 20:45
läst 788 gånger

Patrik Westerdahl

Söker uppgifter av Johan Larsson Röling(Roling).
 
ALLMÄN FAKTA SOM JAG KÄNNER TILL:
 
Han är född 1714.Han gifte sig med Sophia Andersdr. och senare med Maria Simons dr i sagu(FINLAND).
 
Han har två barn med Sophia Andersdr i Sagu(FINLAND):
 
Catharina 1747
Johannes 1749
 
Han har två barn med Maria Simonsdr i Sagu(FINLAND):
 
Anders 1753
Anna  1755
 
Han har två barn med Maria Simonsdr i Angelniemi(FINLAND):
 
Maria 1759
Gustavus 1763
Elisabetha 1764
Hinricus 1766
Helena 1766
 
Johannes 1749 är sju gererationer bakåt från mig.
 
 
FRÅGOR:
 
1.VAR FÖDDES JOHAN LARSSON RÖLING(ROLING)?
2.NÄR OCH VARIFRÅN HAR HAN KOMMIT TILL SAGU(FINLAND)?
3.HAR NÅGON TRÄFFAT PÅ LARS RÖLING(ROLING)?

2019-11-06, 17:48
Svar #1

Utloggad Anne Juppo

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2019-11-06, 17:48
    • Visa profil
Hej!

Jag hittade dig när jag googlade fram mej kring Johan Röling som jag har hittat när jag har gjort släktforskning till min vän. Hennes släkt har en person som heter Maria Johansdotter född 8 feb 1747 i Sagu (Sauvo) och jag misstänker eftersom det finns inga andra med samma datum i den kommunen eller i närliggande kommuner att prästen har skrivit in namnet fel och att det bör vara Catharina eller tvärtom. Hon är gift med Matts Andersson från Västerkulla, Sagu, född 3.2.1754 och deras dotter Maria Mattsdotter är min väninnas släkt. Då skulle Johan Röling vara hennes morfar. Han verkar bott i Kyrkbyn i Sagu, gift 20.6.1745. Det finns en Röling familj i Björneborg som har haft son, Johan Röling, med rätt ålder men jag har inte kunna hitta vad som har hänt för Johan dvs. jag kan inte bevisa att han från Sagu är deras son.
Hoppas att detta hjälper dig på vägen.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna