ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sabbath  (läst 1321 gånger)

2002-08-21, 13:24
läst 1321 gånger

Ann-Helen Lindroos

Finns det någon som har uppgifter om Valentin Sabbath, vinskänk i Stockholm, dog 1720. Han har gett namn åt Sabbatsberg i Stockholm.
Tacksam för alla svar.

2004-01-19, 19:12
Svar #1

mats lindblom

Jag vet allt om denne Valentin Sabbath, som var just vinskänk i Stockholm. Om Ann-Helen Lindroos är intresserad, så kontakta mig gärna på följande sätt. Jag håller på att skriva en ( den ) kanske riktigaste, och framför allt, min syn på Valentin Sabbaths liv. Jag finns på e-mail: cyrano_debe@yahoo.se
 
och mobil: 070- 938 30 08    eller 08 - 767 88 38.
 
Han var verkligen en högst intressant och märklig herre, denne Valentin sabbath, som faktiskt finns porträtterad. Förmodligen den ende vinskänk i sverige som är målad på en tavla.

2006-11-09, 12:33
Svar #2

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Signor Leonhardt Sabatt, the new tenor at the Clara Louise Kellogg Opera Company, is a Swede by birth.
 
[The Cranbury Press 1888-11-23 (Cranbury, New Jersey, USA)]
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna