ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Schier  (läst 933 gånger)

2000-04-30, 20:58
läst 933 gånger

Berit Stegberg

Söker info om Bryggaren Fredrik Scier, Helsingborg som föddes någon gång under senare delen av 1700-talet.

2009-11-17, 23:39
Svar #1

Utloggad Ulla Sjöström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2013-09-19, 18:54
    • Visa profil
Hej!
Jag har släkt i Skåne, som heter Schier (ibland stavat Schir eller Scher). Min farmors mormor hette Bengta (från 10-årsåldern Benedicta) Schier och föddes i Helsingborg den 16 juli 1798. Hennes pappa hette Anders (Andreas) Fredrik (Friedric) Schier, och föddes 6 maj 1759 i Örkelljunga. Han kom att tituleras både gördelmakare och bryggare. Hans pappa hette Johan Adam Schier, var skomakare och dog i Ängelholm före 1775. Längre bakåt har jag inte kommit med dem. Jag har fler data på dem. Om någon känner till dessa personer, så vore det roligt att få kontakt.
Hälsningar!
Ulla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna