ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Schliting / Slitting  (läst 1079 gånger)

2000-06-16, 08:39
läst 1079 gånger

Anna-Lisa Göransson

Söker forskare som har Göran Schliting ( nämnes vid dottern Catarinas död 1754 i Säfsnäs som Slitting Hamström), i sina anor eller som vet ngt. om denne. Han var verksam vid Stjärnfors bruk, Ljusnarsberg.
Anna-Lisa Göransson

2001-05-14, 23:35
Svar #1

Sune Ahlén

Hej Anna-Lisa!
 
Förmodar att Du redan fått svar på Din fråga men här kommer för alla eventualiteter vad jag vet om honom.
 
Göran Schitting, född i Tyskland.Kopparsmed och den som byggde Forsen(Stjernfors)i Ljusnarsberg.Död 1676 i Grönbo,Ljusnarsberg.Gift med Maria Persdotter, död 1694 i Grönbo.
 
Har i min data dessa tre barn, men det är troligen fler. Hindrik  född 1653,död 29/10 vid Rällself i Ljusnarsberg. Katarina och Beata.Den senare född 1/6 1670.  
 
Om Du villö veta mer får Du återkomma.Jag vill gärna ha de uppgifter Du har om denna familj även om den inte tillhör min egen.
 
Hälsningar
Sune Ahlén

2003-07-08, 22:34
Svar #2

Marie Fredrikson

Jag söker släktforskare som vet något om Göran Stillung Hamström. Han var gift med Maria Lunde och de hade en dotter som hette Katarina F: 1670 i Säfsen.  
 
Marie Fredrikson Grängesberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna