ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Schöldström  (läst 808 gånger)

2009-02-17, 20:29
läst 808 gånger

Utloggad Margaretha Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 11:33
    • Visa profil
Hej!
Har foto-CD:n Piteporträtt 2009 i min ägo, där finns ca 40 000 gamla foton av-scannade. Hittade en släkt, Schöldström, det finns rätt så många foton av den familjen på denna CD. Kollade på en av dem, hon var född i Norrtälje och bodde även i Söderhamn.  
Tänkte bara att om någon forskar i denna släkt, så finns där jättefina foton på denna CD.  
Margaretha

2009-07-01, 00:38
Svar #1

Utloggad Lena Strömberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 35
  • Senast inloggad: 2024-04-21, 16:11
    • Visa profil
    • Lena Strömberg
Hej
min mamma är född 1925 Schöldström. Tror att det på den tiden fanns två grenar. Min morfar hette det långt ner i leden. Skulle vara intresserad av att veta mera. Finns det namn på personerna mer än efternamnet?
Vänliga hälsningar
Lena

2009-07-01, 10:01
Svar #2

Utloggad Margaretha Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 11:33
    • Visa profil
Hej Lena
I Sveriges befolkning 1900 finns ca 25 personer med namnet Schöldström. Är det någon speciell person du söker efter med det namnet?  
På min foto-CD finns 15 foton av personer med namnet Schöldström (fast några är dubbletter).  
Margaretha

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna