ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Schönstedt  (läst 573 gånger)

2004-07-25, 07:03
läst 573 gånger

Utloggad Per Sundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6942
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 17:15
    • Visa profil
    • Släkter och gårdar
På Tjärned 4 i Nora (Y) fanns i början på 1800-talet en bonde Abraham Schönstedt f 1776. Ett barn som föddes och dog 1808, men faddrarna verkar inte ge någon vägledning om ursprunget. En piga Märta Schönstedt fanns också där 1807. Han bör vara identisk med den elev med samma namn som gick i Härnösands trivialskola 1793, apologistklassen. Möjligen sonson till en Daniel Schönstedt som också gick där 1736-41, se inlägg under Skön i Medelpad.

2004-09-03, 17:44
Svar #1

Sven Aivert (Svena)

Söker en person med namnet Johan Magnus Schönstedt födelseort och födelsedatum okänt men jag vet att han var gift med Katarina Pettersdotter-Hülphers född 1733 Död 1788 Rektorska . Vad jag vill veta är om de fick några barn. All hjälp med detta uppskattas.
 
Med Vänliga Hälsningar  
Sven Aivert

2004-09-04, 06:45
Svar #2

Utloggad Per Sundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6942
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 17:15
    • Visa profil
    • Släkter och gårdar
Jag kan svara mig själv på min fråga ovan. Abraham Schönstedt kommer av allt att döma just från Skön i Medelpad, son till en Nils Abrahamsson. Meningen med dessa släktdiskussioner är väl bl.a. att man kan få vissa uppslag om var man kan leta efter andra Schönstedtar.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna