ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sparfält  (läst 577 gånger)

2008-08-21, 18:28
läst 577 gånger

Utloggad Wanja Wicksell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2013-06-04, 12:54
    • Visa profil
Jag har forskat fram en person: Pigan Sara Sparfält, moder till oäkta sonen Per Olof Olofsson född 1821-06-27 i Norrtanflo, Resele, Västernorrlands län. Hittar inte hennes namn i husförhörslängderna heller. Finns det någon som har stött på detta efternamn någonstans? Prästen kanske inte var vid sina sinnen just då.
Om någon vet något om Sara eller någon annan med samma efternamn, så mejla mig gärna till wanja.w@bredband.net

2008-08-21, 21:31
Svar #1

Utloggad Lasse Waldemarsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5784
  • Senast inloggad: 2024-01-29, 18:09
    • Visa profil
Hej
Det finns ett antal soldater med namnet Sparrfeldt, alla från Umeå, Sörfors rote.
Åren strax före och efter 1700.
Enl. Soldatregistret
 
Kanske en möjlighet
 
Lasse

2008-08-22, 15:01
Svar #2

Utloggad Ingrid Månsson Lagergren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 93
  • Senast inloggad: 2012-11-25, 12:29
    • Visa profil
Det finns även Sparrfält i Jämtland. Har inte det alldeles i huvudet just nu men har för mig att de finns i Ströms socken. Vet att jag är släkt med folk med det namnet men eftersom jag skriver detta från jobbet har jag inte relationerna riktigt klart för mig.
Ingrid

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna