ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stavell  (läst 380 gånger)

2002-06-12, 18:28
läst 380 gånger

Weronica Lundgren

Jag söker efter information om personer med namnet Stafell, Stavell eller liknande.
 
Under mångårigt sökande har jag hittills bara träffat på två personer med detta namn, nämligen 1 Greta Stavell, gift med timmermannen Olof Björk. En dotter till dessa dog 3 år gammal 1753 i Nyköping Västra, men hon var inte född där och familjen återfinns heller inte i mantalslängden.
2 Maja Stina Stavell, som emellanåt också kallas Carlsdotter. Hon var född ca 1756 och dog 1797 31/3 i Wilhelmsdal, Nyköpings S:t Nicolai. Hon gifte sig 1779 3/10 i Bärbo med Lars Palmgren och var då piga hos hans föräldrar i Hultstugan. I hfl (1771- 79) står följande mystiska notering om henne: warit här i 2ne år. Ifrån Åland. Dock har hon inte återfunnits i någon åländsk födelsebok eller hfl.
 
Jag undrar vad det blev av Olof Björk och Greta Stavell.
 
 
Mvh
Weronica Lundgren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna