ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Strååt / Stråth  (läst 991 gånger)

2005-08-25, 15:28
läst 991 gånger

Harald Stråth

Jag efterlyser om någon känner till vem Axel Herman Strååt född 1904-08-o5 från Hornaryd/G och död 1997-01-11 i Skogslyckans församling, Växjö kunde härstamma till från vilken Anfader? 
Vore tacksam för tips! 
 
MMVH 
Harald

2011-02-14, 17:25
Svar #1

Utloggad Leif Boström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2011-11-18, 16:02
    • Visa profil
Hej
Jag är ny på denna släktforskningssida, och har en fråga, som jag inte riktigt hittar rätt forum för att ställa. Min släkt på fädernet kommer från Ljusnarsberg, min förste släkting är Nils Erson, Ljusnarsberg som får sonen Johan Nilsson, född 1640. Dan Anderssons mm fm mf Erik Andersson var bror med min ff ff ff fm Ingeborg Andersdotter. Ingeborg är gift med Jan Andersson, född 1709 på Heden och har bl a sonen Anders Jansson, född 21 maj 1756 på Heden. Han gifter sig Anna Nilsdotter, som tydligen dör, och gifter om sig med Sara Ersdotter från Smältarebacken. Jag har sökt ta reda på när Anna Nilsdotter dör, och om det möjligen blev någon konflikt i släkten, eftersom Anders Jansson mer eller mindre försvinner från min släkthistoria. Anders får sonen med Jan, född 1783, med Anna Nilsdotter. Jan tar sig namnet Boström och för släkten vidare fram till mig.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna