ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stålarm  (läst 1268 gånger)

2006-05-06, 22:18
läst 1268 gånger

Therese Stålarm

Hittade inte namnet Stålarm nånstans här.  
Så jag tänkte höra lite om det är någon som vet nått om släkten stålarm i norrbotten?  
Är själv en av stålarms släktet och skulle därför tycka det var lite intressant att veta mer om detta släkte.

2006-05-07, 11:34
Svar #1

Utloggad Benny Borgstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 989
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 10:57
    • Visa profil
Hej Therese,
 
Stålarm finns som adlig ätt nr 32 och som grevlig ätt nr 33 båda dock utdöda.
 
Om du går på släkter och väljer introducerad adel så hittar du mer info.

2006-05-07, 18:23
Svar #2

Utloggad Stig Ronnegren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 167
  • Senast inloggad: 2010-11-20, 17:44
    • Visa profil
Hej Therese.
 
Är det soldatsläkten Stålarm Du söker? Det finns en fältjägar släkt som bott i Ytterbyn Nederkalix.Den släkten är inte adlig.
Stålarms torpet finns som Bygdegård i Kalix Nyborg om jag inte kommer ihåg fel.
Min Farmor kommer från ovannämnda släkt.
 
MVH Stig Ronnegren

2006-05-31, 07:52
Svar #3

Therese Stålarm

Ja,det är soldatsläktet Stålarm jag söker.  
 
Jag heter själv Stålarm i efternamn och tillhör det släktet. Jag är uppvuxen i Sangis som är en by utanför Kalix och hela min släkt på min pappas sida heter Stålarm så skulle vara roligt om det är någon som vet lite mer eller som kanske är från det släktet själv?

2006-09-08, 11:24
Svar #4

Susanne Stålarm

Hallå Therese!
Det är ett tag sedan du skrev ditt inlägg så du kanske inte kommer att se mitt svar. Du sökte andra från din släkt och då vill jag presentera mig. Jag heter Susanne Stålarm och tillhör soldatsläkten Stålarm. Om vi är från samma släkt måste nog utredas. Varje gång jag pratar med min far blir det bara rörigare och rörigare vad gäller släktskap. De jag känner till i min släkt är hyfsat många men vi har tyvärr inte någon direkt kontakt med varandra. Dig känner jag inte till så det skulle vara kul att reda ut hur vi förhåller oss till varandra. Min farmor och farfar var Emmy och Bert Stålarm och min far är Åke Stålarm. Vilka är dina föräldrar, mor- och farföräldrar och så vidare....

2006-12-29, 23:44
Svar #5

Max Stålarm

Tjenare Therese och Susanne!
 
Therese och jag har pratat tidgare via diverse internetmedia. Jag och therese är iaf besläktade via min mors sida. Hennes mor var om fattat det rätt bror med therese morfar eller farfar och flyttade ner från sangis/båtskärsnäs till Skara/skövde.
 
Kul att någon annan vill sätta igång och söka ut vår släkt, själv har jag tänkt det många gånger men det har hela tiden stannat av.
 
Jag drar er var ett mail på ifall ni inte läser av sidan.
 
//Max

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna