ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stödberg  (läst 919 gånger)

2001-06-29, 09:47
läst 919 gånger

Utloggad Nichlas Malmdahl

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 441
  • Senast inloggad: 2024-02-01, 07:37
    • Visa profil
Hej!
 
Jag forskar i släkten Stödberg från Åseda socken i Småland. Känner någon till vidare öden för dessa tre bröder?
 
1. Carl Johan Stödberg, f 1823 i Fly, Näshults socken, troligen bosatt i Stockholm.
2. Gustav Peter Stödberg, f 1825 i Fly, flyttade till Stockholm 1865.
3. Johan August Stödberg, f 1839 i Bistockskulla, Åseda socken.
 
Hälsningar Nichlas Malmdahl

2012-10-30, 11:49
Svar #1

Utloggad Inger Lindberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 362
  • Senast inloggad: 2016-01-21, 17:50
    • Visa profil
Hej.
Efter så lång tid har du säkert mer kunskap om släkten.
Vet bara att dessa tre är bröder till min mans farfarsmor Christina Maja Stödberg, född 10 april 1835 i Åseda. Hon flyttade till Jönköping och gifte sig med
paraplymakaren Carl Johan Lindberg. Föräldrarna till bröderna och systern var Jonas Stödberg, död 1 jan 1795 och Maja Stina Carlsdotter, död 6 juli 1802. Maja Stina kommer från Karsagården i Slättåkra.
Enligt min svärfar skulle skådespelerskan Anna-Lisa Baude, född i Stockholm, vara dotter till en Stödberg.
Intressant att veta hur det förhåller sig med denna släktskap.
Med vänlig hälsning
Inger

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna