ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Säfbom  (läst 893 gånger)

2002-11-06, 19:09
läst 893 gånger

Helmi Lothe



 
 
Hei!
 
Jeg lurer på om noen der ute kan hjelpe meg å finne ut av hvordan denne boken har kommet i min families eie?
 
Jeg sitter nemmelig med en reisedagbok,skrevet i 1880 av John Säfbom.
 
Jeg vet ikke om denne mannen er i familen eller hvilket forhold som har brakt til inn.
Har aldri hørt navnet nevnt av de eldre.
 
Jeg vet at jeg har slekt i Blekinge og Småland,men det kjent langt tilbake.
 
Reisen begynner i Stockholm 19/6-1880 fra Riddarholmen.
 
Turen går gjennom Tyskland,Frankrike og Schweiz.
 
Den omhandler noen navn som gjengies her:Hans,Rosa,Dora,Benda og Carl Leopold.
 
Boken finns att beskåda i sin helhet på http://home.online.no/~rolf-la/helmi/h-index.htm
 
Venter i spenning:-)  
 
Mvh
 
Helmi
 



2003-02-03, 10:46
Svar #1

Helmi Lothe

Hei!
 
Jeg har prøvd det meste i denne forbindelse uten å komme noen vei videre.
 
Fra riksarkivet i Sverige fikk jeg denne mailen tilbak:
 
Tyvärr kan vi inte hjälpa dig, det vi behöver i vår forskning är namn födelsetid och födelseort. Prova att ta kontakt med www.dis.se 
 
 
 
Nedan ser du antal träffar som kommit fram på namnet Säfbom i Sverige från SVAR Arkions HFL-utdrag för år 1890. Via adressen www.ra.se kan du själv gå in på Arkions hemsida.
 
 
 
Lycka till.
 
 
Mitt svar tilbake:
 
 
Hei Margareta!
 
Tusen takk for god hjelp:-)
 
Jeg får bare innse at dette blir et mysterium i all fremtid, men jeg skulle gjerne ha visst hva denne mannen skjuler....
 
Jeg tror nok at han ligger og smiler i sin grav over all viraken han har ad stedkommet:-)
 
Ha en riktig god dag, og enn en gang tusen takk:-)
 
Mvh
 
Helmi

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna