ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ulfstedt  (läst 564 gånger)

2001-02-25, 11:09
läst 564 gånger

Thore Hult

Eric Ulfstedt var gift med Catharina Andersdotter Åsberg som var född ca 1762-63 i Örtomta.
Vad Jag vet så fick de en son med namnet Johannes den 27-06-1799 döpt den 30 juni. Johannes hade en tidigare bror vid namn Samuel född den 26 okt 1796 döpt 30 okt. Johannes och Samuel var födda i Örtomta. Eric Ulfstedt var Lifgrenadjär no 89.
Eric Ulfstedt var född ca 1761 i ev Svinstad.
Är det vänligen någon som känner till mera om Ulfstedt?
Är det någon som vänligen känner till varför Ulfstedts son Johannes bytte namn till Långberg? Om det nu är riktigt vad Jag sett?  
Jag vet mera att Eric Ulfstedts hustru Catharina Åsberg född den 5-01-1763 far hette Andres Åsberg. Att Hennes Mor hette Ingerid Pehrsdotter.
Ulfstedt var min Farfars farfar.
Min farfar var Per August Hult född i Grebo 12-3-1870.
Min Farfars far Malcom Ulrik Hult född den 8-3-1837. Gift med Ida Fredrika född Westerberg.
 
Är det vänligen någon som känner till mera så svara gärna här i denna svarsspalt eller till mej
på mitt E-post  thore-gudrun-hult@swipnet.se  
Eller till Thore Hult   Matsagårdsvägen 8
294 93 Sölvesborg   Tele & Fax: 0456-30503
 
Jag tackar på förhand mycket vänligen för alla svar.            Thore Hult

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna