ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vendin  (läst 1121 gånger)

2009-10-28, 20:21
läst 1121 gånger

Utloggad Lena Vendin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2013-01-10, 13:13
    • Visa profil
Inger Lindholm,
 
Du efterlyste din okände farfar under metodfrågor i november 2006.
 
Ditt medelande såg ut så här:  
”Min pappa Johannes Vendin hade en okänd pappa, hur kan jag gå vidare? Min pappa var född 1912-01-11 i Hille? Gästrikland, hans mamma var: Anna Maria Vendin född 1889-07-06 i Hille? Hon dog i Sthlm 1969-01-08. Jag blir jätteglad om någon kan hitta något. Tack på förhand.  
Mvh  
Inger Lindholm”
 
Vi har gemensamma anor. Anna är syster med min farfars mor Stina (Kristina) född 1876-04-23.  
 
Jag var häromdagen på stadsarkivet och läste Fattigvårdsstyrelsens protokoll angående Stina, även Anna och barnen figurerar i böckerna, liksom Anna och Stinas bror Erik Alfred. Jag har inte läst färdigt utan har fler besök att göra och mer att läsa. Om du är intresserad av uppgifterna kan du skicka mig ett mejl.
 
Med vänlig hälsning
Lena Vendin

2012-03-21, 18:23
Svar #1

Utloggad Inger Lindholm

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 11
  • Senast inloggad: 2012-03-21, 18:23
    • Visa profil
Hej Lena av en händelse fick jag syn på ditt svar om min fars familj. Mycket intressant. Jag är mycket intresserad att få ett mejl om detta hoppas att detta mejl når dig.
 
Med vänlig hälsning
Inger Lindholm
f Wendin
}

2012-03-23, 19:15
Svar #2

Utloggad Lena Vendin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2013-01-10, 13:13
    • Visa profil
Hej Inger,
 
Vad kul att få ett mejl om släkten. Du kan skicka ett privat mejl till mig så kan vi se om vi kan byta lite uppgifter. Min mejladress är lenawendin@hotmail.com
 
Hälsningar Lena

2013-01-07, 23:39
Svar #3

Joakim wendin

Hej Inger och Lena
 
Jag tillhör den Skånska släkten Wendin om ni har någon Wendin här nere. I så fall har jag mcyket material.

2013-01-10, 13:13
Svar #4

Utloggad Lena Vendin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2013-01-10, 13:13
    • Visa profil
Hej Joakim,
 
Vi har vår Vendinska släkt i Hille sn utanför Gävle. Namnet kommer från en båtsman som fick det 1890 så det är ett förhållandevis 'ungt' namn. Ingen har vad jag vet flyttat till Skåne och jag har rotat en hel del i den familjen. Dock flyttar denne båtsmans styvson till Nacka (Stockholm) 1911.
 
Lena

2013-01-10, 19:48
Svar #5

Joakim wendin

Hej Lena
 
Vår Wendin är skånkst soldatnamn. Det kom till i vår släkt också runt 1890 efter torpet Wendins lycka i Billinge (M) och min farfars far tog det då som soldatnamn . Men farfar hade en bror som flyttade upp till Gävletrakten och fick barn där han hetter Helge Wendin........

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna