ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Våist  (läst 586 gånger)

1999-04-21, 18:35
läst 586 gånger

Utloggad Sven Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2016-03-01, 17:09
    • Visa profil
Hej!
Söker desperat efter någon som kan bringa klarhet eller komma med tips ang familjenamnet Våist med alla dess stavningar. Jag misstänker att det från början är ett soldatnamn. Jag har mina Våistare i Upplsnd och Biskopskulla men jag tar gärna emot tips omm alla Våistare i Sverige. Tidsepoken som gäller mig är slutet av 1700 och början av 1800.
Mvh Sven

2000-10-20, 02:53
Svar #1

Claes-Göran Sörensson

Hej!
 Jag har en Wadst, Vast, Vadst osv från samma tid- epok som levde i Kronoberg Älfsbor och Halland län som hette Carl Gustaf Wadst och var Hovauditant, jag vet inte var han var född eller var han dog. Han bodde alltid inneboende hos någon han var gift med Margareta Norck och hans mor var antagligen Lagmanskan Ingeborg Wadst som dog i Hamnesd 1789 och far Lagman Wadst.
Kan detta vara något sammanträffande?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna