ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vårdberg  (läst 1008 gånger)

2006-08-17, 09:05
läst 1008 gånger

Camilla Werelius

Söker Modern till en Klas Axel Waldemar.
Han föddes med namnet Vårdberg från mamman,Fadern är okänd(förmodligen en Roos af Hjelmsäter)Modern dör runt Klas Axel Waldermars födelse 1850-08-26 och Barnet lämnas in på barnhem av en dräng hos Familjen Roos af Hjelmsäter.Familjen Gillstedt från Värmland adopterarKlas Axel Waldemar och han får senare namnet Gillstedt.Undrar även om någon vet vilka dessa Gillstedt var?
 
Tack på förhannd!
 
Vänliga hälsningar
Camilla Werelius

2013-01-06, 17:57
Svar #1

Utloggad Martin Abrahamsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2013-01-06, 17:57
    • Visa profil
Pher Jonasson och Chatarina Andersdotter är föräldrar till Lars född 1899 han får någon gång namnet Vårdberg Lars gifter sig med Christin Andersdotter född 1804 tillsammans får de Kathrina Margareta Wårdberg Födelse1834 sep 22 i Vårkumla, Västra Götaland, Sverige Död1891 jun 13i L Gustavslund, jönköping Kristina. Hon gifter sig med Carl Johanisson Födelse7 november 1824 i nykyrke Skaraborg. I vigselboken stavar prästen efternamnet med W
 
Jag undrar hur Lars fick namnet vårdberg, på nätet har jag funnit flera vårdberg i vårkumla men inga kopplingar. Hur kan jag gå vidare?
Jag hoppas det är okej att lägga med adress till mitt släktträd.
http://trees.ancestry.se/tree/48139068/family
 
God fortsättning Martin Abrahamsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna