ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wallerby  (läst 829 gånger)

2008-08-27, 19:18
läst 829 gånger

Utloggad Maritha Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1339
  • Senast inloggad: 2018-03-21, 17:21
    • Visa profil
Känner någon till Arvid Göte Thorvald Wallerby? Som 1951 hade adressen Statens Järnvägar, Hus 9A Nyköping.
Alla upplysningar mottages tacksamt.

2008-08-28, 08:47
Svar #1

Utloggad Maritha Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1339
  • Senast inloggad: 2018-03-21, 17:21
    • Visa profil
Har fått en del upplysningar angående Göte.Dock inte vem hans mor var!? Finns det någon som vet---eller tror sig veta?

2008-08-28, 10:20
Svar #2

John Sidén

Hej Maritha!
Enligt SCB-utdraget ur Östra Eneby församlings födelsebok är Arvid Göte Torvald son till väverskan Svea Adelina Petersson f 1896-07-07, det står ingen fader antecknad till Arvid Göte Torvald i SCB-utdraget, möjligen kan sådana uppgifter finnas i födelseboken eller församlingsboken som jag tyvärr inte har tillgång till. Eftersom jag hjälpt dig med uppgifter tidigare antar jag att Torvald Andersson är far till Arvid Göte Torvald, att sonen också bär namnet Torvald tyder på att det är så. Sven Adelina som var född i Norrköpings S:t Olai och senare gifte sig och bar efternamnet Sundell avled i Lidingö församling 1955-02-17.  
Med vänlig hälsning  
John

2008-08-28, 14:01
Svar #3

Utloggad Maritha Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1339
  • Senast inloggad: 2018-03-21, 17:21
    • Visa profil
Tack igen.
Enl.bouppteckningen efter fadern känner vi till hans namn. Sonen Arvid Göte Torvalds mamma står som barn i ett tidigare äktenskap.Vi forskar vidare på Svea.
Vi är väldigt glada att du tar dig tid att svara.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna