ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Welcher  (läst 634 gånger)

2002-04-22, 21:08
läst 634 gånger

Hök Jonas

Welcher Anna (1879-1968), gift med livmedikus Harald Ernberg
 
Känner någon till något om släkten Welcher? Anna var min mormor, som levde och dog i Stockholm.

2002-04-23, 20:32
Svar #1

Nina M. Nordby

Kan dette være hennes slekt?
 
Knut Anton Christopher WELCHER, 28 år (født 1831), gift med Anna Sophia LUNDQUIST,33 år (født 1826).  Gift den 16. Oct 1859  i Stockholm. (Skeppsholmen kyrka).
 
I 1860 fikk de en sønn som het Georg Erland Knutsson Welcher.
 
Du kan jo slå opp på Familysearch, det finnes  eldre forekomster i Stockholm av navnet Welcher tilbake på 1700-tallet.

2004-01-10, 21:54
Svar #2

Eva Bergman

Knut Anton Kristoffer Welcher fick en bibel i present den 17 maj 1846. Till minne av hans första nattvardsgång i Carl Johans kyrka. Denna bok är i min ägo efter jag fått den i arv efter min mormor. Vi har inte någon anknytning till den och därför undrar jag om någon här har denna person i sina anor?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna