ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Werngren / Wärngren  (läst 1290 gånger)

2001-06-02, 11:15
läst 1290 gånger

victoralin

JAg söker info om Anna Christina Pehrsdotter/wärngren
 
född i Norrby Grebo död i Norrby Grebo 1804-05-17
 
hon var gift en tid med Petter KArlsson f. 1731-01-12
 
hennes föräldrar var Petter Larsson och Eva Lena. De bodde i Norrby, Grebo sn.  
 
jag är glad och tacksam för all info jag kan få rörande dessa personer samt släkt till dem .
 
tack på förhand
 
mvh

2003-03-16, 20:12
Svar #1

Christer Wärngren

Hej, jag såg bara att du sökte på mitt släktnamn Wärngren, och den äldsta datering jag har är:
Guldsmed Johan Malcolm Wärngren 27.4.1841 skärsäter Östra Eneby församling Östergötlands län. Hans pappa är torpare Anders Petter Andersson 15.10.1810 Sverlinge Ö eneby.

2005-02-28, 22:53
Svar #2

Marianne Magnusson

År 1779 inflyttar till Göteborg, Gustavi Domkyrkoförs. det gifta paret Peter Widgren, trädgårdsmästare, och Anna WÄRNGREN, hustru.  
De kommer från Askeby och är båda födda i Östergötland. Jag är egentligen mest intresserad av Widgren, var han kan vara född, men kanske hustrun kan leda mig rätt? Tacksam för tips.

2005-03-01, 21:08
Svar #3

Utloggad Peter Wernqvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1192
  • Senast inloggad: 2018-03-27, 12:27
    • Visa profil
    • www.peterwernqvist.se/
Flera som börjar på Wärn kan härstamma från Wärna i Grebo socken Östergötland.
Mvh Peter

2005-03-02, 21:22
Svar #4

Utloggad Martin Casterud

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 992
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 07:07
    • Visa profil
    • genealogi.casterud.com
Det finns även en socken Värna i Östergötland. I DISBYT-databasen finns personer med namnet Verngren i Östergötland i följande socknar; Drothem, Ringarum och Värna.

2005-03-03, 00:30
Svar #5

Utloggad Staffan Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2261
  • Senast inloggad: 2024-03-15, 08:20
    • Visa profil
Marianne
 
Det fanns en trädgårdsmästare Peter Widgren, d 1786 1/9 i Johannes fs, Stockholm, 36 år gammal. Han efterlämnade änkan Anna Catharina Westberg och barnen Johan Peter, 10 år, samt Ulrika, 5 år. I bouppteckningen omnämns att han hade två bröder i Lännäs socken.
 
Med tanke på de uppgifter du redovisar så handlar det sannolikt inte om samme Peter Widgren som du söker uppgifter om, men det är ändå värt att notera att det tydligen fanns två samtida trädgårdsmästare med namnet Peter Widgren.
 
Källa bouppteckningsregister för Sthlms RR och magistrat

2005-03-09, 16:00
Svar #6

Per Olofsson

Den Wärngren som efterlyses i början av inläggen behandlas under en efterlysning omAdam Hielm och trumpetaren Christian Ludwig under efterlysningar, Östergötland. Även Peter Larsson som omnämnes i första inlägget hette Wärngren. Angående hans frus far Adam Hielm har jag så smått börjat nysta upp hans härkomst. På grund av tidsbrist går det dock sakta.
 
Mer information finns som sagt i den nämnda efterlysningen.

2008-01-14, 19:24
Svar #7

Nellie Irene Reif

Død i Antwerpen 8/3-1878 Begravet 11/3-1878 Frans August Wärngren 55 år gammel fra Norrkjøping Bosatt i Antwerpen i flere år  .Forhenværende Skibskaptein nå Skipshandler .Døde etter noen måneder med sterk bronkitt og magekatarr døde han plutselig av Hjertelammelse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna