ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Westbom  (läst 796 gånger)

2005-11-13, 13:56
läst 796 gånger

Daniel Westbom

Hejsan!
 
Jag söker föräldrarna (och äldre släktingar) till Per Persson Westbom (f 1807-12-06 d 1855-09-03) från Valbo i Gästrikland. Troligtvis hette föräldrarna Per Persson och Brita Eriksdotter.  
 
Jag är intresserad av att finna ursprunget till namnet Westbom och tar gärna emot allt ni kan hitta även om det inte är direkt kopplat till just Per Persson.
 
MVH
 
Daniel W

2006-05-01, 19:56
Svar #1

Helena Nordén

Hej!
 
Min mf mf fm f hette Olofsson som ung men tog sig namnet Westbom. Han hette Anders Westbom och var född 1735 i Medelplana i Västergötland. Som ung bodde han bl a i Hjelmsäter, flyttade 1762 till Hova fs, Västergötland. Han sägs ha varit mångkunnig och umgåtts i finare kretsar, bl a var majorer och löjtnanter med på dotterns dop. Dottern hette Martha Sophia Westbom f 1778. Anders Westbom var gift två gånger, första gången med Anna Pehrsdotter f 1746 d 1794 och andra gången med Greta Jansdotter f 1753. Anders hade även två döttrar till Ulrika Catharina f 1784 och Anna Charlotta f 1789.
 
/Helena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna