ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Windahl  (läst 1289 gånger)

2000-02-22, 17:58
läst 1289 gånger

Urban Windahl

Forskar om släkten Windahl från Karlskrona, men har även information om andra Windahl-släkter och utvandrade Windahl-are på min webbplats under genealogi.
Sidan finns även i en engelsk version.
(Tips: Kopiera nedanstående addess och klista in den i adress-rutan i din webbläsare härovan)
 
http://home.swipnet.se/windahl/svenska.htm
 
Har du någon kunskap om min gren är jag givetvis tacksam för denna. Söker speciallt efter min farfar, Charles Carl Set Windahl, som försvann i USA ca 1950 och om krigsfången i Frankrike (1812-15) löjtnant Johan Peter Windahl

2007-08-30, 20:21
Svar #1

Johan Ahlström

Hej Urban
 
Jag har en Mårten Windahl i mitt släktträd. Han var soldat i  och bodde troligen i Everöd och Vittskövle.
 
Mårten dog 1766 i Kristianstads garnisions f:s men något födelsedatum har jag inte.
 
Han var gift två gånger. Hans ena fru, min ana, var Pernilla Mårtensdotter och hon dog i Bösarp 1799.
 
Tror du möjligtvis att min Windahl kan vara släkt med dina?
 
Hälsningar
 
Johan Ahlström

2007-08-30, 21:19
Svar #2

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Urban har forskat mycket på släkten Windahl och de äldsta generationerna finns i Blekinge, men inga i Skåne, kan jag meddela, som har turen att ha Urban som min 4-männing.

2007-08-31, 09:27
Svar #3

Utloggad Wiveca Mårtensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 43
  • Senast inloggad: 2017-02-16, 18:40
    • Visa profil
Hej Johan.
Jag är också släkt med Pernilla och Mårten. Har liksom du inte hittat födelseorten. Har du lust att maila mig så kan jag upplysa om vad jag har hittat.
Vänligen Wiveca.
wiveca.m@spray.se

2011-03-06, 20:28
Svar #4

Utloggad Linda Öhlin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 17
  • Senast inloggad: 2011-06-13, 01:23
    • Visa profil
Hej,
Jag söker föräldrarna till Margareta/Greta Windahl Jefvert troligtvis född 1725 i Ramnäs, Västmanland.
Hon var gift med Nämdeman Eric Erson Borg och familjen bodde i Kungsåra socken.
Det ser ut som att hon står som inflyttad från Västerås år 1752. Jag är släkt med deras gemensamma son Carl Erson f. 30/7 1753 Kungsåra. Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag har verkligen kört fast!  
MVH
Linda

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna