ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Zalzitsel  (läst 574 gånger)

2003-03-15, 16:11
läst 574 gånger

Elisabeth Deber

Hej!
Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med fler upplysningar om min förfader Rasmus Pedersen Zalzitsel som lär ha kommit från Livland.
  Han var kyrkoherde i Gårdstånga och Holmby och dog 1596. Hans dotter Johanne Rasmusdatter var gift med kyrkoherden i Gårdstånga Peder Stensen Sommer som också var häradsprost och hospitalsföreståndare på Hviderups hospital.
  Enligt vissa uppgifter var också R.P Zalzitsel en förfader till författarinnan Victoria Benedictsson.
Tack på förhand!
Elisabeth

2004-02-22, 15:02
Svar #1

Staffan M Benedictsson

Hej Elisabeth!
Jag vet tyvärr intet om Zalzitsel, men jag har lite intresse i Viktoria. Hon var min farfars farfars styvmor. Jag undrar om du vet något om hur de var släkt.
M.v.h. Staffan

2010-10-02, 16:53
Svar #2

Utloggad Tina Åkesson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 13
  • Senast inloggad: 2016-11-17, 22:32
    • Visa profil
Hej!
Rasmus Pedersen-Zalzitsel född Livland var Kyrkoherde i Gårdstånga, han är direkt förfader till mig, hade gärna velat ta kontakt med dig eftersom vi är mer eller mindre släkt med varandra! Hur vet du det om författarinnan Viktoria Benedictsson? Velat få reda på de mer.
Hoppas du får mitt meddelande!
 
Med vänliga hälsningar
Tina Åkesson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna