ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Öfverfelt  (läst 807 gånger)

2014-01-12, 13:20
läst 807 gånger

Utloggad Ove Sundqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2015-04-10, 17:41
    • Visa profil
Hej
 
Har insett hur otroligt mycket kunskap som finns inom detta forum så jag gör ett försök med ännu ett släktled.  
Det gäller Dragonen Olof Öfverfelt född 1730-05-11 Kronsta Skans på Frösön. han hade en tvillingsyster Maria. Deras föräldrar är Lars Öfverfält och Maria Carlsdotter men där hittar jag inga födelseår eller uppgifter om var de kom ifrån.  
Finns det någon som vet mer?

2014-05-22, 18:56
Svar #1

Utloggad Lisa Carlie

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 512
  • Senast inloggad: 2020-01-17, 08:57
    • Visa profil
Hej! Jag har en Olof Öfverfelt i mitt släktträd som var konstapel i Frösö men han var född 1774.
mvh/Lisa

2015-04-10, 17:41
Svar #2

Utloggad Ove Sundqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2015-04-10, 17:41
    • Visa profil
Hej Lisa,
 
Det var länge sedan jag kikade in här men gjorde det nu. Det måste vara samma man vi har i släktträden.
 
Har du några mer uppgifter om honom? De personerna jag efterlyste var föräldrarna till denne Olof Öfverfelt.
 
Så vitt jag kunnat finna ut är föräldrarna Olof Öfverfelt och Anna Nilsdotter.
 
Föräldrarna till Olof den äldre ska vara Lars Öfverfelt och Elisabeth Carlsdotter men jag har inga uppgifter om datum eller orter.
 
Med vänlig hälsning/ Ove

2015-04-11, 15:50
Svar #3

Utloggad Lisa Carlie

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 512
  • Senast inloggad: 2020-01-17, 08:57
    • Visa profil
Hej! Jag har ingenting på Olof. Det hör ju tillsaken att ibland fick soldaterna överta namnet från företrädaren så hans far behöver ju inte ha hetat Överfeldt. Olof gifter sig med Ursilla Persdotter (syster till min ana). De får döttarna: Anna, Elisabeth, Ursilla, Maria och Brita.
mvh Lisa

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna