ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bure i Gävle  (läst 3375 gånger)

2004-10-16, 21:10
läst 3375 gånger

Utloggad Björn Thunberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1860
  • Senast inloggad: 2015-10-10, 13:54
    • Visa profil
Nej det finns tre Nora församlingar (idag i Sverige)
 
1. i Kramfors kommun i Ångermanland.
2. i Heby kommun även kallad Tärnsjö
3. i Nora kommun Örebro län denna var tidigare delad i tre församlingar.
Nora lands, Nora stads och Nora Bergsförsamlingar.
 
Björn

2004-10-17, 17:48
Svar #1

Utloggad Leif Boström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 486
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 09:10
  • Leif Boström
    • Visa profil
    • familjenbostrom.se/genealogi
Heby kommun ligger i Uppland (och i Västmanlands län). Roland Olai Bure var kyrkoherde i Nora i Uppland som idag ligger i Heby kommun.
Leif A Boström, Täby - familjenbostrom.se/genealogi

2004-10-18, 12:23
Svar #2

Utloggad Björn Thunberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1860
  • Senast inloggad: 2015-10-10, 13:54
    • Visa profil
Bra Leif!
Men en sak slog mig, är det bara jag som tvivlar att Roland Olai Bure var gift med sin brorsdotter??
 
Eller har jag missat något....

2004-10-18, 16:15
Svar #3

Utloggad Leif Boström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 486
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 09:10
  • Leif Boström
    • Visa profil
    • familjenbostrom.se/genealogi
Den enda hustru jag antecknat till Roland Olai Bure hette Katarina Björnsdotter. Den uppgiften har jag fått från Carl Szabad och Lars-Erik Malmström.
 
Johan Bure nämner i sin släktbok ingen syster Anna till Roland Olai Bure.
Leif A Boström, Täby - familjenbostrom.se/genealogi

2004-10-18, 16:47
Svar #4

Utloggad Björn Thunberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1860
  • Senast inloggad: 2015-10-10, 13:54
    • Visa profil
Det var väl det jag trodde alltså har hr. Hernelid åter igen ramlat in på något konstigt.
 
Björn

2004-10-18, 17:22
Svar #5

Rune Forsgren

Leif och Björn,
detta behandlades  rätt nyligen (och betvivlades) under Bureätten/Söker föräldrar till Ursula Bure.

2004-10-18, 19:58
Svar #6

Utloggad Torsten Berglund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 948
  • Senast inloggad: 2017-02-16, 01:20
    • Visa profil
Vi behöver inte ens betvivla att kh Roland Olai var gift med sin systerdotter - vi kan tveklöst avvisa uppgiften som Hernelid förmedlar här ovan, så vida det inte i rör sig om en styvsysters dotter eller en systers styvdotter.  
 
Vid denna tid tillämpades i Sverige ännu bestämmelserna från laterankonciliet 1215, vilket innebar att äktenskap mellan fyrmänningar och närmare släktingar var förbjudet. Dispens kunde meddelas av kyrkan för tremänningar och fyrmänningar, men inte för närmare släktingar, som var förbjudna att gifta sig enligt Guds lag, d v s stadgarna i moseböckerna.  
 
Några kyrkliga dispenser för äktenskap mellan så nära släktingar som i detta förmenta fall förekom inte och ingen skillnad gjordes mellan halv- och helsyskon. Det var först genom en lagändring 1915 som Kungl Maj:t tilläts ge dispens för äktenskap mellan ett syskon och hans/hennes syskons barn.  
 
Se vidare: rättshistorikern Jan Eric Almquists uppsats Om blodsskyldskap såsom äktenskapshinder enligt svensk rätt i Personhistorisk tidskrift 1931, s. 160-176; och Alfred Winroths bok Ur mina föreläsningar, I: Offentlig rätt. Familjerätt. Äktenskapshindren. Lund 1890, s. 187-192. Se också Anders Winroths artikel Var Widik Hansson verkligen gift med sin faster? i Släktforskaren nr 21, s. 9-10, 1986 (utg. av Västerbergslagens släktforskare, Ludvika).

2004-11-17, 11:30
Svar #7

Helena Stenberg

Hej
Här är en intressant hemsida om buresläkten.
Släkten Tord (Tord I Byr) Buhre.
http://www.grand-pa.com/

2004-11-17, 12:04
Svar #8

Utloggad Lars Nylander

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 627
  • Senast inloggad: 2023-07-08, 23:39
    • Visa profil
Å nej, inte nu igen! Hur många gånger skall Tord resa sig från genealogins skräphög.  
 
Se diskussionen Runstenarna.

2004-11-25, 19:00
Svar #9

Utloggad Marc Hernelind

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 830
  • Senast inloggad: 2008-08-30, 19:58
    • Visa profil
Antavla för Catharina Bure
 
 
Första Generation
 
 1. Catharina Bure  föddes år 1629 i Nora Församling  (C). Hon dog den 16 februari 1706 i Gävle Stad (X).  
 
Varför bara Catharina av 7 barn är med, än så länge är för hennes unika historia.
Utdrag av Härnösand Herdaminne samt Kungl. majestät Ivar Martin Anteckningar rörande släkten  
(den är handskrivet) samt utredningsprotokoll.
En vacker dag var ryktet ute i Gävle att Catarina Bure förde Borgmästarens barn till blåkulla ,det  
viskades att hon redan från barndomen varit övad i trolldom och hennes gudmor en gammal  
trollkvinna.(Kallad för Hustru Ingegerd i protokollet) bekände att hon före pastorskan bakom ljuset ä
nda sedan hon var några år och under uppväxten, allt fler barn kom att vittna emot Catarina, bland  
annat en fjorton årig flicka som hette Anna Gottschalksdotter sade sig alltså år 1674 jultiden blivit  
var natt förd till blåkulla. Borgmästare Falck blev tillfrågad om han känt sig kval om sömnen och då  
upplyst att han varje morgon var öm i kroppen och mycket tröttare när han vakna än när han lade  
sig. Det bör nämnas att Borgmästaren och Kyrkoherden var personliga fiender. det var nog därför  
Borgmästarens son Håkan 13 år var den mest i härdiga av  pastorskans små vedersakare. Catarina  
var en vältalig och begåvad kvinna och hade därför förutsättningar att klara sig ,Hon höll ett modigt  
och glänsande försvars tal och framhöll övertygande att barnen blivit lockade och tubbade att vittna  
emot henne men det hjälpte inte. domen blev dödsstraff dock fann rätten det skäligt att Benåda  
henne med kyrkogården.(rätten att bli begraven )
Hon flydde någon dag före dödsdomens utförande men greps och sattes i Örebro fängelse(Fästning
),under det att hennes make överklagade domen, fick hon sitt där till december 1676 då hon blev frik
änd av kungl. Maj: t.
Under dom åtta år 1670-1678 som häxjakten pågick i Sverige dödades hundratals kvinnor pga.  
svartsjuka ,att dom hade pengar etc. Catharina Bure är den enda som jag känner till av dom fåtal  
som blev frikända, i hennes fall troligen pga. hennes släktskap  med Ärkebiskopen som kunde på
verka kungen.
 
 
Catharina gifte sig med Petrus Olai Fontelius  son till Olof Persson år 1651 i Uppsala Domkyrkoförsamling (C). Petrus föddes år 1622 i Klöva,Åland församling (I). Han dog den 3 mars 1684 i Gävle Stad (X).  
 
 
Andra Generation
 
 2. Roland Olai Bure  föddes den 11 december 1587 i Nora Församling  (C). Han dog den 3 april 1670 i Nora Församling (C). Han gifte sig med Catharina Björsdotter Balck omkring 1625 i Nora Församling.  
 
Kyrkoherde i Nora (C).de sista 12 åren Blind.Kaplan 1612 och Kyrkoherde 1633 Riksdagsman 1647.
Prästgården i Nora brann ner 1639.
Källa:Herdaminne från Nora Sid 287-288.
 
 
 3. Catharina Björsdotter Balck  föddes år 1590 i Nora Församling  (C). Hon dog år 1637 i Nora Församling  (C).  
 
.Källa:Herdaminne från Nora Sid 288.
Roland och Catharina hade 4söner och tre döttrar, hon var gift med sin morbror.
 
 
Tredje Generation
 
 4. Olaus Laurentii-Bure  föddes år 1528 i Yttervik,Bureå församling (AC). Han dog år 1613 i Nora Församling  (C). Han gifte sig med Ursula Christophersdotter år 1548 i Nora Församling.  
 
Olaus Laurentti
Kyrkoherde nr 5  i Nora åren 1579-1588 i Ångermanland (Y),Hemmansägare  av Fantaskog  
brukade det 1586-1587.Bevittnade ss, pastor  i Nora Sockens tiondelängd första gången 1579 i Å
ngermanland(Y)
utdrag från Uppsala Ärkestifts herdaminne (tryckt år 1842-1845) han var bosatt även där i Nora,
Uppland (C)
 Olof Laurentii Bure kom hit 1588 allenast 60 Matlag här fanns.   (6o Hushåll)
Hans fader var den gamle och rike Lars Andersson i Viken i Skellefteå, Modern Anna Mosesdotter  
Bure Underskrevs av Uppsala mötes beslut 1593 tillträdde som Präst. År 1600 Begär Prästen  
Laurentii om att få en ung assistent för sin sjuklighet skull och eftersom Socken ligger vitt och han  
inte förmår draga till sockenbud (det innebär att han har en vidsträckt kommun och inte mäktar med  
att resa samt göra Husförhör)
 han avlider 1613 sedan han varit pastor här i 25 år och Präst 52 år. Han påstås härstamma i rätt  
nedstigande led från Fale Bure den yngre ,och är stamfader för många prästsläkter  i stiftet såsom  
Brunnelius,Wahlberg Gedner,Phragmenius,Djupedius,Martinii,Printz ect.
 
 
 5. Ursula Christophersdotter  föddes år 1525 i Tierpförsamling  (C),. Hon dog i Nora Församling (C).  
 
 6. Johan Olai Balck  föddes Levde på 1550 talet  i Nora Församling (C). Han dog år 1633 i Nora Församling (C). Han gifte sig med Anna Olofsdotter-Bure omkring 1588 i Nora Församling (C).  
 
Kyrkoherde nr.6 i Nora (C)  från år 1613-1633
 
 
 7. Anna Olofsdotter-Bure  föddes år 1548 i Yttervik;Bureå församling (AC). Hon dog år 1650 i Nora Församling (C).  
 
Hon blev 102 år gammal
 
 
Fjärde Generation
 
 8. Lars Andersson  föddes år 1500 i Yttervik,Bureå församling (AC). Han dog i Yttervik,Bureå församling (AC). Han gifte sig med Anna Mosesdotter omkring 1522 i Yttervik,
Bureå församling (AC),skellefteå lfs.  
 
Bonde i Yttervik nr 2-3 under perioden  1553-1590  (Kallas Viken)
Källa :Ett brev som visar att den rike Länsman Lars Andersson i viken i Skellefteå gift med Jacob  
Anderssons son dotter Anna Mosesdotter satt i nämnden 1561 [fol.146r]
Nämnd i jordebok 1543-1549 även nämnd i jordebok 1551-1596
 
 
 9. Anna Mosesdotter  föddes år 1505 i Bureåförsamling ,(AC),. Hon dog i Yttervik,Bureå församling (AC).  
 
Anna Mosesdotter-Bure
Källa :Ett brev som visar att länsman Lars Andersson i viken i Skellefteå ,gift med Jacob  
Anderssons son dotter
Anna Mosesdotter satt i nämden 1561 [fol.146r]
 
 
 10. Christophorus Laurentti  föddes omkring 1500 i Tierpförsamling  (C).  
 
Kyrkoherde i Tierp ,Ärkestiftet.
 
 
 12. Olof Phardonis Balck  föddes omkring 1525 i Fårö,Gotland församling (I). Han dog år 1590 i Nora församling (Y).  
 
Kyrkoherde i Fjärdhundra och i Nora (C) sen genom byte med Olaus Laurentti Bure så blev han  
Kyrkoherde i Nora (Y) under åren 1588-1590.
Härnösand herdaminne del 2 sid 291-292.
 
 
14.  Olaus Laurentii-Bure  har skrivits ut som #4 på sidan 2.
 
15.  Ursula Christophersdotter  har skrivits ut som #5 på sidan 2.
 
 
Femte Generation
 
 18. Moses Jacobsson  föddes år 1480 i Bureåförsamling ,(AC),. Han dog år 1554 i Bureåförsamling ,(AC),. Han gifte sig med Anna år 1505 i Bureåförsamling  (AC).  
 
Moses Jacobsson  var Bonde på Buregård nr 8 ,som Delades vid Moses död.Och Stamgården nr. 7  
ärvde Karl Mosesson hans son , och nr. 8 ärvde Albuna Mosesdotter hans dotter .
Källa:Moses Nilsson i Burträsk (sonsons sonson till Jacob Andersson ,likadeles genomdennes son  
Moses Jacobsson)\Qui haec retulit 23.feb 1601?[ fol.144v] I Johan Bures Genealoica 53 .
 
 
 19. Anna  föddes Levde på 1480 talet  i Torneå församling (BD).  
 
 
Sjätte Generation
 
 36. Jacob Andersson  Jacob Lagman föddes år 1456 i Bureåförsamling ,(AC),. Han dog i Bureåförsamling ,(AC),. Han gifte sig med Kälug Olofsdotter år 1472 i Burå,Skelleftå Lfs.  
 
 
Jacob Andersson Underlagman för Västerbotten, kallas Jacob Lagman Nämnd 1485
Min faders skrift för Uppgiften  att hustru Brita i Järva  var syster till Moses Jacobsson och därmed  
dotter till Jacob Andersson [Genealogica 53,pag 54v.]
 
 
 37. Kälug Olofsdotter  föddes omkring 1452 i Bureåförsamling (AC). Hon dog i Bureåförsamling ,(AC),.  
 
Citat en mäkta dejlig Människa
 
 
Sjunde Generation
 
 72. Anders Olofsson  föddes år 1425 i Bureåförsamling ,(AC),. Han dog i Bureholm,Bureåförsamling ,(AC),. Han gifte sig med Bur-Mariet år 1446 i Bureåförsamling ,(AC),.  
 
Anders Olofsson han  var Underlagman för västerbotten och även Bonde i Bure no. 6
Anders tas upp som Olofs son [fol.156r]Genealoica 53 av JB Källa: Hustru Mariet gift med Jon  
Karlsson i Tråg Säger att  Anders Olofssons i Bure, dotter Lussi Lille Lussi i Viken,Skellefteå  
hade en halvsyster som var Morfars farmor till Hustru Brita ,ispsae referente[fol.155r] Genealoica  
53 av JB
 
 
 73. Bur-Mariet  föddes år 1425 i Burträskförsamling, (AC). Hon dog i Bureholm,Bureåförsamling,(AC).  
 
 
Åttonde Generation
 
 144. Olof Härsesson (Gamle Olof)  Gamle Olof föddes omkring 1380 i Bureåförsamling  (AC). Han dog år 1460 i Bureåförsamling  (AC).  
 
Olof Härsesson (Gamle Olof)
Han  Levde 1350. Bodde på stamgården Bure, Bureå sn. och fullbordade bygget Bure kloster på en  
holme i Bureälven. Källa: Klosterholmen skulle haft  en kyrklig byggnad med grunden ännu bevarad  
enligt Historikern Jarl Gallen färdigbyggt i slutet av1300 talet/början av 1400talet,en öltunna och  
tappkran daterad till medeltidens slut står i Norrländsk uppslagsbok del 1, år 1993 sid. 14.
källa: Gösodlingar av Franiciscan munkar i norrländska älvar som Bureälven styrks av Ä
rkebiskopen Olof Björnsson  ambitioner att för Uppsaladomkyrkas räkning  exploatera fiskena i norr  
och  att ingå bolag
om Förläningarna av värdefulla områden i Luleå och Piteå  älvdalar som rör bl.annat fisket och  
odling, av fem Stormän i ett känt avtal från år 1327. Detta pergament brev finns på Riksarivets  
Medeltids avdelning,för att se mer om det titta på anteckningarna. för Nils Fartengsson.
Källa: Härses son Oloff Härsesson,som besatt sin faders gård Bure,men Fale hans broder fick sin  
faders fäbodar ,och bygde der,och kallade thet Falamark,Ther nu boo sexton grannar,som alle af  
honomkomne äro,och intet finnes i thenna booken.Thenne Olof kalla de gamble Oluff. Han upbygde  
Bura Kloster på en hollma uti Bura åminne.[fol.136v] JB genealogica 53
med vänlig hälsning Marc Hernelind

2004-11-26, 18:34
Svar #10

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Nora församling ligger mycket riktigt i Uppland, men tillhör Västmanlands län, således U-län och inte C-län! Vare sig de vill eller inte!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2004-11-30, 14:05
Svar #11

Carl Szabad (Carl)

Och inga av dessa personer utom probanden och hennes föräldar har bott i de län som är angivna eftersom länen bildades först på 1630-talet. Dessutom ingår återigen den orimliga missuppfattningen att man kunde vara gift med sin morbror! Bortsett från att ingen präst skulle viga paret skulle de omedelbart dömas till döden och avrättas för incest.

2005-01-02, 05:41
Svar #12

Utloggad Marc Hernelind

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 830
  • Senast inloggad: 2008-08-30, 19:58
    • Visa profil
AV Hernelind. Till Carl Szabad Det var ifrån Uppsala Herdaminne och Härnösand Herdaminne under Nora som det framgår att han var morbror till sin fru Catharina (Björsdotter) Balck  
men det finns två frågetecken det ena är att hans syster är äldst i barnaskarna och omkr  20 år äldre Olaus,dessutom påstås att hon var halvsyster till Olaus vilket skulle förklara varför han kunde gifta sig med sin syster dotter om dom dessutom inte var helsysskon, Carl jag önska att du inte bara gick till angrep bara för att jag sagt något utan att du kollar det jag säger och då ser du att jag för fram tankar och citat från andra till disskution specieelt om jag tycker det låter otroligt kan det vara intressant att höra andras synvinklar.så det var inte mitt påfund utan jag tog det från herdaminnerna. mvh Marc

2005-01-02, 10:41
Svar #13

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Och om vi nu håller oss till samtida källor, finns det DÄR något som visar att hon var gift med sin systerdotter? Av lagar från denna tid framgår det klart att varje form av sexuell relation med så pass nära släktingar leder till döden.  (Se Torstens inlägg 18/10). Man skall inte sprida orimliga uppgifter bara för att man hittar dem i någon gammal bok, utan kritiskt utvärdera dem först...

2005-01-02, 10:59
Svar #14

Carl Szabad (Carl)

Det är inte bara jag som konstaterat det orimliga i att en kyrkoherde (eller vem som helst) på den tiden skulle kunna vara gift med sin systerdotter. Bland andra Torsten Berglund har med utförliga källhänvisningar kommenterat den juridiska aspekten på detta.
 
Du hänvisar till de båda herdaminnena som källa för Roland Olai Bures gifte.
 
I Bygd?ns herdaminne för Härnösands stift (band II sid 291) finns ingenting om detta. Roland Olais hustru är över huvud taget inte omnämnd.
 
I herdaminnet för Fjärdhundra kontrakt (utgivet 1997) är Roland Olai Bure upptagen på sidorna 580ff, med en kommentar till hans första gifte med Katharina Björsdotter i en fotnot på sidan 581: Fant-Låstbom II [tryckt 1845!, min anm], sid 288 anger att hon hette Catharina Balck och var dotter till föregående kyrkoherde (och därmed Bures systerdotter!), vilket dock synes sakna grund. Den nutida herdaminnesredaktionen har alltså, inte helt oväntat, konstaterat att den gamla uppgiften är omöjlig.

2005-01-03, 16:27
Svar #15

Utloggad Marc Hernelind

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 830
  • Senast inloggad: 2008-08-30, 19:58
    • Visa profil
Av Hernelind:Tack Carl Szabad nu kom du med något till mitt inlägg som var tagit ur herdaminne och som jag ville få disskution om mer kunskap om hur det egentiligen förhöll sig det är ju det anbytarforumär till för att man kan sätta in ett inlägg som man funderar på ,det behöver inte vara ens egna uppgifter utan om man är osäker på en uppgift tar man den till disskution och ofta får man nya synvinklar och i bland svar.Jag nöjer mej med att herdaminnesredaktionen konstaterar att saken är omöjlig då har dom säker grund för uttalandet och kan vifta bort ryckten om att hon var halvsyster ect. mvh Marc

2005-01-03, 16:34
Svar #16

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Kan vi få ett Marc Hernelind inskrivet i rutan för användarnamn som jag tipsat om ett otal gånger.. -Det ser bättre ut om alla skriver ut för- och efternamn på avsedd plats.

2007-02-17, 16:10
Svar #17

Utloggad Roland Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 225
  • Senast inloggad: 2019-09-11, 11:27
    • Visa profil
Christina Olofsdotter Buhre f 1651, enl.dödbok för Nora (Y)dör hon 1734-03-15 I Eden Nora (Y). och enl.not.i dödboken kommer hon från Gävle.
Hon har en dotter Anna Bröms f 1683, g med Per Edén länsman i Eden Nora (Y).
Vem var Chr.O.Buhre gift med och hur är hennes koppling till Buresläkten ?

2007-02-18, 10:25
Svar #18

Carl Szabad (Carl)

Enligt Thord Bylunds databas var hon gift med borgaren i Gävle Jöns Jönsson Bröms, död där 1717-11-28.
 
Hennes ursprung är mig veterligt inte utrett.

2007-02-22, 19:33
Svar #19

Utloggad Roland Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 225
  • Senast inloggad: 2019-09-11, 11:27
    • Visa profil
Kollade på landsarkivet.
Enl. E.Sehlberg Gevle och dess släkter, del II:1, vol.91 sid 123; fiskare Jöns Jönsson  Bröms d 1717-11-28 i Gävle gift med Stina Olsdr Bonde, hennes far Olof Bonde. Det finns ingen bou efter Bröms. Vad är rätt ?

2007-02-22, 23:26
Svar #20

Utloggad Constantinus Lindfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1970
  • Senast inloggad: 2023-08-13, 23:01
    • Visa profil
Hej Roland!
 
Jag hakade upp mig på namnet Bröms. Det fanns en handels- och rådman Johan Olofsson Bröms som var bosatt i Luleå stad från 1680. Johan dog 1710 14/10 på en resa till Stockholm. Gift ca 1682 med rådmansdottern Marta Eriksdotter Björn, död 1716 22/8. De efterlämnade en dotter Elisabeth, död 1723 10/9 (gift med handelsman Daniel Nilsson Bolin i Luleå stad). I bouppteckningen efter henne  daterad 1723 10/12 [FIIB:1 nr 13] räknas arvingarna upp; Kaptenskan Brita Björn. Johan Larsson Laf på sin hustru Elisabeth Bröms vägnar. Kyrkoherden, mag. Erik Sundelii barn på sin avl. moder Anna Björns vägnar och rustmästare ?gidius Stecksenii barn på sin avl. mormoder Anna Bröms vägnar (samtliga utan bostadsort). Kan Johan Bröms ha haft någon koppling till Gävle stad eller handlar det om två helt skilda släkter...?
 
Mvh / Constantinus

2007-02-23, 18:03
Svar #21

Utloggad Roland Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 225
  • Senast inloggad: 2019-09-11, 11:27
    • Visa profil
Hej Constantinus !
Den Anna Bröms som jag åsyftar dog 1734-10-11 i Eden Nora (Y) Det är nog kanske  olika släkter .
Mvh/Roland

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna