ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker anfäder som jag misstänker kan vara från Bureätten  (läst 915 gånger)

2015-07-29, 07:42
läst 915 gånger

Utloggad Dan Famer

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2015-07-29, 07:42
    • Visa profil
Hej alla, jag har sysslat med släktforskning i många år och har egentligen redan publicerat alla mina släktforskningsresultat. Men ibland kommer det där klådan över mig igen och jag får en obeskrivlig lust att försöka hitta några av de anfäder som jag trots alla försök aldrig lyckats hitta.  
 
Som så många andra släktforskare har sökt förgäves efter föräldrarna till Claes Jönsson Borre, född omkring 1632. Han var bl a arrendator av Regnaholms Slott i Östergötland. Jag har länge misstänkt att namnet Borre kunde indikera platsen han kom från, och nu undrar jag om det kan vara en variant av namnet Bure? Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig med en enkel sökning i arkiven och svara mig om det finns en Jonas Bure (eller liknande) som hade en son vid namn Claes, född omkring 1632? Sitter själv i USA och jobbar med mac, så även om jag beställde Bure-DVD skulle det inte vara mycket hjälp.  
 
All assistans uppskattas. Tack!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna