ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stone, Sharon (f. 1958) & Oliver (f. 1946)  (läst 723 gånger)

2004-11-14, 17:15
läst 723 gånger

Utloggad Rune Kronkvist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 07:32
    • Visa profil
    • www.123minsida.se/PlazaRune
Är det någon som vet om Sharon Stone och Oliver Stone har svenska anor. En arbetskamrat till mig har anfäder som emigrerade till USA och där tog sig namnet Stone. Jag har lovat hjälpa honom att försöka ta reda på om ovanstående Stone härstammar från någon av hans anfäder. Hittills har jag inte hittat något.

2004-11-16, 11:49
Svar #1

Ulf Ståhlberg

Filmmakaren Oliver Stone (f. 1946) är son till en amerikansk Wall Street-operatör, Louis Stone, som i tonåren bytte bort sitt rätta efternamn Silverstein p g a antisemitism. Oliver S:s mor, Jacqueline Goddet, var född i en förort till Paris, och således fransyska till börden. Ingen av regissören Oliver Stones kända anor är svenska.
 
Aktrisen Sharon Stone är född i Meadville, Pennsylvania, 1958 - fadern var målare. Hon har, så vitt jag kunnat uträna, mest brittiska anor och måhända, eftersom Pennsylvania hade stora holländska och tyska invandrargrupper, också några rötter i dessa etniska kategorier.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna