ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wiktorson, Hans (f. 1950)  (läst 780 gånger)

2001-07-13, 18:36
läst 780 gånger

Utloggad Annika Gylling

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 858
  • Senast inloggad: 2016-04-05, 16:24
    • Visa profil
Är det någon som känner till Hans Wiktorsons anfäder? Kommer de från Helsingborg och Småland?
Det är Hans Wiktorson som spelar kompisen Arne i Kurt Olssons program.
Hälsningar Annika

2001-10-31, 13:29
Svar #1

Claes Göran Lundin

Hej, Annika!
Eftersom jag växte upp Tillsammans med Hans vid brandstationen vet jag lite grand om honom. Fadern heter Alge Wiktorsson och är född i Ludvika (möjligen var han född Jansson). Modern heter Karin och är född i Blötberget, Grangärde (numera Ludvika kommun). Farfadern hette Viktor Jansson och var kommunalarbetare i Ludvika. Farmodern hette Tora. Hör av dig om du vill att jag ska ta fram mera, jag bor i Falun och har länets kyrkböcker på biblioteket.
 
Hälsningar
Claes Göran Lundin

2001-10-31, 13:32
Svar #2

Claes Göran Lundin

Annika! Hans är född 1950. Brandstationen låg (och ligger) i Ludvika.
 
Viktor Jansson var troligen född i Ludvika även han, men jag vet inte säkert.
 
Hälsningar
Claes Göran

2001-10-31, 19:07
Svar #3

Utloggad Annika Gylling

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 858
  • Senast inloggad: 2016-04-05, 16:24
    • Visa profil
Hej Claes Göran!
Tack för hjälpen. Men det verkar som om jag har fått fel uppgifter från någon i vår släkt. Denne sa att familjen skulle komma från Helsingborg. Så är det tydligen inte. Om du har tid och lust får du gärna kolla på ditt lokala bibliotek för att se ifall det finns någon koppling till Helsingborg.
Hälsningar Annika

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna