ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Arvidsson, Margareta (f. 1945), Miss Universum 1966  (läst 3180 gånger)

2004-01-12, 22:38
läst 3180 gånger

Kent Olsson

Miss Universum 1966.
Någon som vet något om hennes anor?

2004-01-13, 01:08
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

Har hon blivit känd senare inom film/teater..? (Annars bör vi nog placera henne under Glitter och glamour istället)
 
En snabbtitt på nätet gav åtminstone en antavla för hennes Morfars farfar!  - se vidare på http://w1.533.telia.com/~u53305006/mor/200_9.htm (Hon nämns i biografin till antavlans proband.)
Hon var nog annars från Vänersborg ser det ut som..

2004-01-13, 09:51
Svar #2

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Hej Kent!
 
För en som inte var med 1966,,,, och aldrig hört talas om henne heller,,,,  vad är denna kvinna mer känd för än att ha vunnit en tävling?
 
mvh Niclas Rosenbalck

2004-01-13, 11:35
Svar #3

Lars Öhman

Miss Universum är världens största TV-evenemang. Antalet TV-tittare är större än såväl vid Fotbolls VM som vid Olympiska Spelen. Det är väl i stort sett bara i kråkvinkellandet Sverige som detta världsevenemang förbigås med tystnad.
 
Det är således inte vilken tävling som helst som hon gick segrande ur.
 
mvh
Lars Öhman

2004-01-13, 13:34
Svar #4

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Hennes far kom från Gåsö i Bohuslän och var sjökapten. Arvidsson är ett släktnamn. Kanske var det hennes farfar som hette Arvid. Familjen var mycket riktigt bosatt i Vänersborg där Margaretha växte upp. En farbroder var folkskollärare i Skärhamn. Hans namn var Åke Arvidsson. Med detta bör man kunna hitta vidare om man går in i kyrkböckerna för Gåsö.

2004-01-13, 18:49
Svar #5

Kent Olsson

Hej, och tack för svaren, Frågan skulle nog ha legat under Glitter & Glamor Jag kom på det i samma  ögonblick jag tryckte på skicka
 
Jag har fått svar på det jag undrade över,
jag hade hört ryktas om att vi ev. skulle vara släkt.

2004-01-14, 03:09
Svar #6

Lenah Hedin

Hej Kent,
Margaretha o  jag är släkt och jag forskar just nu på hennes morfars sida. Du får gärna höra av dig per mail till mig om du är intresserad.
MVH,
Lenah Hedin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna