ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Baryard, Malin (f. 1975)  (läst 1589 gånger)

2005-02-24, 15:28
läst 1589 gånger

Sören Olsson

Hej!

Jag har sett i media att Malin Baryard fick en son i går 2005-02-23. Det fick mig att tänka på - är det någon som vet något om hennes anor? Varifrån kommer namnet Baryard?

Hälsningar
Sören Olsson

2005-02-24, 17:59
Svar #1

Michaël Lehman

Jag har påbörjat en utredning av Malin Baryards anor. Jag har dock inte hunnit längre än till hennes far- och morföräldrar.

Malin B.:s far Per-Olof B. intervjuades i Ridsport, nr 13, 2002 (»Han syns ofta i bakgrunden — men Pelle Baryard håller alltid låg profil» [s. 21]; artikeln snabbt återfunnen tack vare min sambos artikelregister). I artikeln framgår följande.

    Han föddes i Stockholm, men härstamningen har utländska rötter. Tidiga förfäder var valloner som från Belgien och norra Frankrike flyttade till Sverige under 1600-talet för att lära ut konsten om järnbruk och mestadels hamnade i Bergslagen.
    – Vi är två familjer Baryard i Sverige. Jag har en bror som släktforskat och hittat ganska långt. Men ju längre bakåt i tiden desto svårare och han har inte lyckats nå hela vägen.



Kanske, att anbytarvärden skulle kunna ändra rubriken till »tävlingsryttarinna»

2005-02-24, 21:04
Svar #2

Sören Olsson

Hej Michaël!

Tack för snabbt svar. Det var intressant att någon forskar i släkten Baryard. Skriv gärna lite i det här forumet när du kommit en bit på väg. Det skulle vara intressant.

Med vänliga hälsningar
Sören Olsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna