ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kihlström, Örjan (f. 1962)  (läst 855 gånger)

2002-01-08, 09:55
läst 855 gånger

Ingemar Skarps

Har någon en antavla för Örjan Kihlström? Örjan är ju vid det här taget en av Sveriges genom tiderna bästa travkuskar. Enligt uppgifter av en klasskamrat till mej som var nära släkting till honom i Bollnäs kom Örjan och hans bror Börje (som på den tiden också var travkusk)de från en släkt av järnvägare som skulle härstamma från Gävletrakten.
 
Är de uppgifterna korrekta och är dessa Kihlströmmare släkt med de Gävlebor som ursprungligen kom från Hedesunda (X?) Utanhedes Kilen under mitten av 1800-talet?

2002-01-08, 13:10
Svar #1

Peter Funke (Fun)

Utan att kunna åberopa kyrkböcker som källor utan bara det egna minnet, så vill jag påstå att Örjans
far heter Ivar och farfar Anders. Sedan vill jag minnas att Börje är bror till Ivar.

2002-02-22, 18:12
Svar #2

Louise Gimseus

Hej. Jag heter Louise Gimseus (Kihlström som ogift). Jag har släktingar som kommer från Årsunda (Nordanåker). Senare flyttade de till Sandviken och nu bor några i Gävle. Vet inte om min släkt kan vara den rätta. Det finns ju fler släkter. Ville bara tala om att jag har en släktlista som går till 16..

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna