ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lidberg, Sven  (läst 890 gånger)

2000-12-20, 08:23
läst 890 gånger

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Finns det någon som har uppgifter om Sven Lidberg, speedwayförare i Dackarna 1952.
 
 
MVH/Sam Blixt/Oskarshamn

2002-07-08, 00:41
Svar #1

Utloggad Anita Lidberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2013-08-15, 23:18
    • Visa profil
Hej
Sven Lidberg var min pappa. Han dog 1984 i hjärtinfarkt, men hann innan dess även köra speedway för Lapparna och en hel del isracing. Han var född 1928, 28 februari i Jämtland, Rödöns församling. Hans mamma var kusin med Allan Edvall så allas våra anor på den sidan går tillbaka till en mycket spännande kvinna vid namn Malin Tangen som det står mycket om på andra platser i anbytarforum. Vet du något mer om min pappa tar jag tacksamt emot upplysningar
Anita Lidberg

2002-07-08, 11:00
Svar #2

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Hej Anita!
 
Sven Lidberg flyttade från Rödön den 22 juli 1952 till Målilla och började då att arbeta på Hans Engborgs Motorverkstad, Målilla.
 
Han körde tre tävlingar för Dackarna hösten 1952 enligt Racingåret 1953. Dessa tävlingar ägde rum i Linköping, Kumla resp. Eskilstuna.
 
Han bodde i Saltsjö-Boo när han avled den 8 oktober 1984.
 
MVH
 
Sam Blixt
Oskarshamn

2002-07-09, 10:36
Svar #3

Utloggad Anita Lidberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2013-08-15, 23:18
    • Visa profil
Hej Sam
Jag var med när han dog så det visste jag i och för sig. Tiden från när jag föddes (1957) har jag bra koll på, men jag är intresserad av hans tid som speedwayförare. Vet du var jag kan få tag på bilder t ex? Var kan jag få tag på Racingåret? Är det en tidskrift eller årsbok? Är det du som har varit i kontakt med min mamma angående pappa och hans speedway-tävlingar? Annars är det någon annan som också undrar!
Vänliga hälsningar
Anita Lidberg
Stockholm

2002-07-09, 11:27
Svar #4

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Hej Anita!
 
Jag fick i uppdrag att ta fram födelsedata, adress och i förekommande fall dödsdata för samtliga förare som hade tävlat för Smålänningarna, senare Dackarna eftersom jag hade vana vid liknande arbete och jag dessutom hade mekat på speedwaytävlingar nästan hela 50-talet.
 
Racingåret kan Du kanske få tag i på något antikvariat. Det var en årsbok, som gavs ut av Tidningen Racings förlag, Stockholm. I redaktionen satt Lasse Åkeby, Folke Kihl och Pelle Åkeby.
 
Ja, det var jag som var i kontakt med Din mamma för ett par år sedan.
 
MVH
 
Sam Blixt
Oskarshamn

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna