ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lundmark, PG, Arvidsjaurs Stjärna  (läst 1611 gånger)

2001-01-19, 22:05
läst 1611 gånger

Joakim Lundmark

Hej! Är det någon som vet något om anfäder till vår allas rally-hjälte PG Lundmark som kämpar så tappert i Paris-Dacarrallyt. Vad jag förstår så är han från Arvidsjaur, vet någon något mer om hans anfäder? Tacksam för svar /Joakim Lundmark, bosatt i Eskilstuna, härstammar från Skellefteå...

2001-01-20, 16:26
Svar #1

Anita Lindgren

Han heter Per Gunnar Lundmark och är från Fjällbonäs utanför Arvidsjaur. Det är allt jag vet. Mvh Anita

2001-01-25, 22:06
Svar #2

gunnel41_johansson@yahoo.se

Jag tror att han på något vis kommer in bland Arvidsjaurs-Lundmarkarna alltså inte Skellefteå. Jag håller på att sammanställa Ruth och Elsy Nymans släktforskningsmaterial men jag har ännu inte noterat PG. Om jag bara får reda på hans far och morföräldrar så kan jag säkert återkomma med en ganska komplett antavla. Gunnel Johansson, Piteå

2001-02-11, 19:46
Svar #3

Gran Gunnarsson

PG Lundmark är född i Skellefteå! Han har alltså ingenting med Arvidsjaur att göra

2001-02-12, 18:41
Svar #4

Utloggad Kjell Rosenberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 47
  • Senast inloggad: 2009-04-16, 23:33
    • Visa profil
Hej Alla! PG Lundmarks föräldrar är Sigurd Lundmark f.1915 död 2000 och Barbro Aittamaa. Hon kommer från Pajala. Sigurd Lundmark var från Brännet,Baktsjaur i Arvidsjaurs kommun. Hälsning Kjell

2004-02-28, 19:33
Svar #5

sa Lundmark

Hej! Vad roligt att se detta. Att det finns intresse för vår släkt, jag är stum. Mamma (Barbro) kommer från Narken, närmare bestämt byn Aho och är född 1934. Mamma och pappa bodde däremot i Pajala under 5-6 år, där också de tre äldsta barnen är födda. 1962 flyttade de (tillbaka för pappas del) till Arvidsjaur. I övrigt stämmer uppgifterna på pappa. Namnet Lundmark är taget på 1860-talet (ge och ta tio år)och vi härstammar från (Beri-)Johannes Lundmark i Hällberg, den första i vår släkt som hette Lundmark. Väl mött Åsa Lundmark, yngsta syster till PG.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna