ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stones, Dwight (f. 1953)  (läst 1304 gånger)

2003-08-26, 17:13
läst 1304 gånger

Viktoria Karlsson

Dwight Stone hade världsrekordet i höjdhopp i början av -70 talet och har tagit os medaljer.
I tv4 sändningarna igår från friidrotts vm i Paris så intervjuade de denna man.
De sa då att han var svensk ättling och familje namnet var Stenström.
Är det någon som vet vilka svenska rötter han har och vars de kom utsprungligen från i Sverige?
 
Nyfiken Viktoria

2003-08-26, 21:41
Svar #1

Utloggad Tomas Silfver

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej!
 
Jag känner inte till hans rötter, men det påminner mig om att det fanns en stavhoppare som tävlade mot Kjell Isaksson på 1970-talet som hette Bob Seagren (Sjögren).
 
Tomas

2003-08-26, 22:28
Svar #2

Utloggad Peter Funke

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 362
  • Senast inloggad: 2015-06-28, 20:03
    • Visa profil
Viktoria (passande namn med tanke på VM-läget...)!
 
Jag kan inte hjälpa dig med hans anor, men minns att det stod mycket om hans släkt i tidningarna när han var på höjden av sin karriär och tror i alla fall att han härstammar från Småland. (Någon annan vet säkert mer!)

2003-08-27, 13:41
Svar #3

Viktoria Karlsson

Tomas och Peter, tackar för era svar, det kanske finns ganska många idrotts stjärnor som har svenskt i blodet.
Skulle vara intressant och få veta.
Sen så måste vi ju hurra för svenskarnas insats hittills i VM, dom har gjort det jätte bra.
 
Viktoria

2016-05-07, 13:39
Svar #4

Utloggad Carl-Johan Ivarsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 807
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 18:39
    • Visa profil
Jag har minnet av att det svenska namnet skulle vara Stenberg. Dock verkar det inte googlingsbart.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna