ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sörenstam, Annika (f. 1970)  (läst 1317 gånger)

2005-02-23, 08:40
läst 1317 gånger

Sören Olsson

Hej!

Annika Sörenstam som just nu är den bästa golfspelaren i världen på damsidan har varit aktuell i media för någon vecka sedan då hon meddelat att hon skiljer sig från sin make David Esch efter flera års äktenskap. Jag bara undrar om någon har forskat på hennes anor.

I en artikel i Aftonbladet 2005-02-16 (http://wwwb.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,604008,00.html) framgår att hennes föräldrar heter Tom och Gunilla, samt att hon har en syster som heter Lotta.

Hälsningar
Sören Olsson

2005-02-23, 11:05
Svar #1

Utloggad Annika Gylling

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 858
  • Senast inloggad: 2016-04-05, 16:24
    • Visa profil
Undrar ifall hon inte har Blekingerötter ;-)
Enligt en gammal uppgift som jag har skulle hennes farmors mor vara född i Jämjö, Blekinge.

2005-02-23, 12:53
Svar #2

John Sidén

Annika Sörenstam har rötter från Blekinge genom sin farmors mor, precis så som Annika Otfors skriver (det var jag som "tipsade" Annika O om detta). Dessutom har Annika Sörenstam rötter i Fröderyd i Småland, i Uppland och i Östergötland. Jag började med Annika S:s antavla för något år sedan men gav upp när jag rotade i hennes östgötaanor, var och en som känner sig hugad får gärna börja nysta i Annika S:s rottrådar men jag avstår.
Med vänlig hälsning
John

2005-02-23, 15:25
Svar #3

Sören Olsson

Hej!

Tack Annika och John för att ni svarade så snabbt på den här nya dikussionen. Det var intressant att någon i alla fall börjat att forska i hennes anor, och det skulle vara av intresse om du ville lägga in de uppgifter som du känner till från den forskning du redan gjort i den här diskussionen John.

Med vänliga hälsningar,
Sören Olsson

2005-02-23, 16:18
Svar #4

John Sidén

Hej Sören!
Annika S:s mor är född i Halmstad, på henne har jag inte forskat alls, det var på Annika S:s far som jag forskade men det blev inte mycket med den forskningen och jag har inte den kvar. Axel Ivar Sörenstam (Annikas farfar) har rötterna i Fröderyd i Småland och i trakten kring Norrköping i Östergötland om jag inte minns alldeles fel. Elsa Sörenstam (Annikas farmor) har rötterna i Uppland och Blekinge. Hennes mor Charlotta Maria Svensson var född 1881-04-23 i Jämjö i Blekinge och hennes far Ernst Wilhelm Carlsson var född 1881-08-11 i Gottröra i Uppland, hans föräldrar var Axel Wilhelm Carlsson f 1858-10-25 i Skepptuna och Anna Katarina Andersdotter f 1856-08-06 i Närtuna.
Med vänlig hälsning
John

2005-02-23, 20:18
Svar #5

Sören Olsson

Hej John!

Tack så mycket för uppgifterna! Nu har jag i alla fall något att börja med ifall jag bestämmer mig för att gå vidare med utforskningen av Annika Sörenstams anor. Var det besvärlig forskning eftersom du gav upp?

I vilket fall som helst - om jag fortsätter kommer jag att lägga ut resultatet på det här forumet.

Finns det kanske någon mer som har forskat på Annika Sörenstams anor?

Hälsningar
Sören Olsson

2023-08-09, 10:06
Svar #6

Utloggad Lars-Göran Nipe

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 686
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 08:04
    • Visa profil
Hej


Annikas morfars mor Olga Malmström var född i Malmö Sankt Pauli 18860418. Detta släktled härstammar från Söderslätt


Föräldrar Olof Malmström 18490722 Östra Grevie 19 (M) och Bengta Andersdotter 1857


Lars-Göran

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna