ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Krüger, Albert  (läst 1046 gånger)

2002-05-21, 11:22
läst 1046 gånger

Utloggad Anders Beckman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 87
  • Senast inloggad: 2008-07-11, 21:14
    • Visa profil
Albert Krüger, känd konstnär i Malmö. Nämnd bland annat i Vem är det ? Albert Krüger skall ha varit född i Östraby, Färs härad. Hans morfar hette Nils Larsson, och skall enligt mina uppgifter vara min farmors farmors far. Vet någon någonting om honom ?

2002-05-21, 15:52
Svar #1

Eva Leksell

I Svenskt konstnärslexikon (Malmö 1957) står att Albert Sigfrid Krüger var född 1885 1/11 i Östraby, Malmöhus län. Föräldrar: yrkesmålaren Ola Anders Krüger och Hanna Nilsdotter. Gift 1928 med Mia Teresia Lundgren.

2002-05-22, 10:52
Svar #2

Utloggad Anders Beckman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 87
  • Senast inloggad: 2008-07-11, 21:14
    • Visa profil
Tack för upplysningen ! Jag får nu ta reda på mer om Alberts och mina gemensamma anfäder. Albert Krüger Morfar: Nils Larsson från Tunby, Smedstorps Socken Mormor: Janna Persdotter från Hedeberga, Spjutstorps Socken Paret, Nils och Janna, var bosatta i Alesta, Östra Kärrstorps Socken.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna