ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Holmberg, Barbro (f. 1952)  (läst 1352 gånger)

2003-10-06, 14:26
läst 1352 gånger

Utloggad Andreas Karlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 575
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 22:58
    • Visa profil
Den nye migrationsministern Barbro Holmberg är född 1952 i Stensele i Lappland.  
 
Finns det någon som vet mer om hennes anor?

2003-10-06, 19:25
Svar #1

Utloggad Tomas Silfver

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej !
 
Jag trodde hon var född i Boliden/Jörn utanför Skellefteå. Jag tror det finns en en Barbro Andersson f 1952 i Boliden/Jörn.

2003-10-06, 19:51
Svar #2

Utloggad Andreas Karlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 575
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 22:58
    • Visa profil
Hej!
 
Det var i en artikel i aftonbladet häromdagen som det stod att hon är född i stensele.

2003-10-06, 20:23
Svar #3

Rune Edström (Rune)

Hej
I dagens Västerbottens Folkblad finns bland annat att Tiger Woods svärmor (Svärmor? Jaså är jag redan gift. Plötsligt, va?) är från Stensele men uppfödd i Jörn
mvh
rune

2003-11-29, 14:05
Svar #4

U.Sthlberg Zeev

I veckan har golfkungen Tiger Woods och hans svenska flickvän Elin Nordegren, dotter till migrationsminister Barbro Holmberg (nu blir hon väl snart svärmor på riktigt?)gått sta och förlovat sig. Vi gratulerar - och samtidigt vill vi delge några fakta om Tigers ovanliga familjebakgrund. Enligt en biografisk källa (Current Biography) så är han 1/4 svart, 1/4 thailändsk, 1/4 kinesisk, 1/8 vit och 1/8 Native American (nordam. indian). Med reservation för att någon bråkdel kan vara felåtergiven eller bortappad av undertecknad.
 
Om paret Woods-Nordegren får barn så har dessa verkligen en spännande släktforskningsuppgift framför sig!

2003-12-17, 10:31
Svar #5

Marie Engvall

Hej! Jag heter Marie Engvall och är boende i stockholm. Jag är dotter till Christer Andersson boende utanför stockholm  i Sollentuna. Christer är född 1947 och är son till en Harry Holmberg som skall vara boende i Umeå trakten och som har fler barn. En skall heta Lars-Gunnar Holmberg och den andre skall heta Sune tror jag. Jag är så nyfiken på att få veta lite mer om denna sida som jag inte känner överhuvudtaget.

2004-10-06, 14:44
Svar #6

Utloggad Enar Nordvik

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
VF skriver:
- Du är alltså född i Stensele?
– Ja, Min pappa Kurt jobbade på SJ i Storuman, och när jag var ungefär tre år flyttade vi till Jörn och bosatte oss i Pärlström en bit utanför.  
 
Hennes fd. man heter Nordegren, så Holmberg är nog hennes flicknamn. Antagligen hette hennes far alltså Kurt Holmberg.

2004-10-11, 18:18
Svar #7

Lars Lundberg

Som det heter: En svensk Tiger.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna