ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Thompson, James R. (f. 1936)  (läst 446 gånger)

2004-04-18, 03:38
läst 446 gånger

Elsie V. Martin

Jag undrar om nagon har information agaende James R. Thompsons's släkting i Sverige?  Det skulle bli intressant.  
Mvh,
Elsie Ekstrom Martin

2004-04-19, 18:10
Svar #1

Lars Lundberg

Det finns 393 nu levande James R. Thompson i hela USA. Var lite närmare bestämt bor den här?

2004-04-19, 19:28
Svar #2

Peter Karlsson (Peterk)

Den här ovan rubricerade måste vara den James R[obert] Thompson, född 8/5 1936 som går att finna på åtskilliga sidor på nätet.. (Bl.a. guvernör för Illinois 1977-1991 - Big Jim kallad)
Frågan är om denne republikan har något gemensamt med den James R. Thompson som blev Årets Svenskamerikan 1985..?

2005-07-09, 22:36
Svar #3

Elsie V. Martine-mart@umn.edu

Hej Peter,
Visst är det samma person, eftersom jag gick i skolan med honom på North Park Academy (1949-1953).  Vi fyrade vår 50 års treff för två år sedan. North Park Academy funktionerar inte längre men North Park University är kvar och adminstration tillhör svenska missionsförbundets kyrka i USA.  
Det kanske känns som Thompson år ett svensk namn, men som jag förstår ligger svenska attlingar på moderns sida.
Mvh,
Elsie Ekström Martin
Brooklyn Center, MN

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna