ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Nilsson f 1810  (läst 721 gånger)

1999-07-28, 22:18
läst 721 gånger

Wiveca Cohen

Jag söker Anders Nilsson f 1810-06-18 i Arvidsjaur. Han flyttade till Gävle 1835 från Älvkarleby .I husförhörslängden  fr Gävle 3:e rotan 1841 finns han upptagen. Det verkar som han flyttar till annan plats i Gävle med ev hustru Catharina Bergsten f 1801-10-01 f i Älvkarleby och dotter Brigitta Catharina f 1836.

2001-02-11, 20:40
Svar #1

Mia 21

Hejsan det är Mia 21 som skriver!!
Mitt riktiga namn är Marie-Louise Lyzell!!
Är född 790909.
Är ganska lik far min.
Min far heter Lars Lyzell och min Faster när hon levde,hette Hjördis Nilsson.
I hennes döds annons fanns det namn som Henrik,desiree m.m.
Kom inte ihåg vad det var som stod exakt mer än dessa namnen i hennes döds annons men jag minns att hon var min faster när hon levde.
Finns det någon som vet något om hennes eller min fars släkt så kan ni maila till:Arvidssonmia@hotmail.com
Om ni undrar varför jag heter Mia Arvidsson så är det för att minna fosterföräldrar heter Arvidssson.
Mia tyckte jag var lättare att säg så det fick bli det namnet från 21 års ålder och uppåt!!
Vet ni något om min riktiga fasters eller min riktiga fars släkt .Snälla tveka inte utan hör av er!!!

2001-02-11, 20:44
Svar #2

Mia21

råkade bli ett stav fel i ovanstående annons men hoppas ni vet vilka jag söker ändå Desiree skulle vara med stor bokstav
Hoppas ni kan förlåta mig för detta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna