ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carin Wellansdotter, f. 1759-08-13 i Ovansjö  (läst 1008 gånger)

2002-01-02, 21:11
läst 1008 gånger

Erik Fröberg

Har någon möjligen uppgifter om vem Carin Wellamsdotter gifte sig med och när/var samt namn på barn?
Mvh
Erik Fröberg

2002-01-02, 23:23
Svar #1

Utloggad Torsten Berglund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 948
  • Senast inloggad: 2017-02-16, 01:20
    • Visa profil
Erik!
 
Se Katarina Sohlborgs svar under Ovansjö den 19 dec 2001.

2002-01-04, 21:28
Svar #2

Erik Fröberg

Torsten Berglund
Tack för tipset. Men vet Du möjligen varför Anna kom att heta Hammarberg? Tog hon sig bara namnet eller hade hon någon anknytning?
 
Mvh
Erik

2002-01-05, 15:59
Svar #3

Utloggad Katarina Sohlborg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3058
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 23:53
    • Visa profil
    • www.thorsaker.se
Hej Erik.
Både Anna och hennes bror Anders f.1802 heter Hammarberg, och detta troligen efter Hammarby därifrån föräldrarna bodde.
Hälsningar
Katarina
Katarina Sohlborg

2002-09-02, 13:55
Svar #4

Maria Gunnarsson

Hej!  
 
Detta är ytterst intressant. Vill gärna ha uppgifter om Anna H:s efterlevande, vi har en del frågetecken inom familjen om dessa två Hammarbergares vidare öden på 1800-talet och om hur vi är släkt på för något vis med en del människor som vi har namn på. Är ättling till Anders H, född 1802. Är släkt med honom på två sätt, bl a är han min mormors farfars far.
 
Hör gärna av er till hattifnattan@yahoo.com så blir jag överlycklig.
 
Med vänliga hälsningar
 
Maria Gunnarsson

2002-09-03, 18:46
Svar #5

Utloggad Elisabeth Winlund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 47
  • Senast inloggad: 2022-09-03, 13:53
    • Visa profil
Hej Maria Gunnarsson!
Tack vare Katarina Sohlborg och Torsten Berglund med flera vänliga människor, vet jag numera att Anna Hammarberg är min mormors mormors mor. Mormors morföräldrar var Anna Hammarbergs dotter Anna-Maria Carlsdotter och Petter Jäderberg,( som är såväl min mormors morfar som morfars farbror. Det låter som i en Povel Ramel-låt)Läsningen av Olle Rosenius släktutredning på nätet får mig att misstänka att även Anna-Maria och Petter redan var släkt när de gifte sig. Jag vet bara inte hur. Jag blir lika överlycklig som du över den information du kan förmedla till mig. Notera även här på Anbytarforum Marianne Elfströms efterforskning av Anna-Maria Carlsdotters dotterson Per Gotthard Jäderberg.  
Via hattifnattadressen skickar jag dig det material jag har.
Hälsningar Elisabeth Winlund

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna