ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Emil Stjernhult född i Hedesunda 1881  (läst 591 gånger)

1999-07-11, 21:00
läst 591 gånger

B-L Thorberg

Jag söker släktingar till min morfar Emil Stjernhult född i Hedesunda församling år 1881. Han hade sex eller sju syskon.

1999-10-12, 07:09
Svar #1

Eva Skog

Till B-L Thorberg
 
Jag har sökt igenom Hedesunda släktbok men har inte hittat någon Emil Stjernhult. När jag söker i födelsebok för 1881 hittar jag 3 st Emil födda detta år men ingen Stjernhult.
 
Gossarna är följande:
 
Andreas Emil f 12/12 1881. Fader: Olof Sundström, Moder: Greta Ersdotter, Berg, de har varit gifta 2½ månad.
 
Johan Emil f 16/12 1881. Fader: Nils Falk, soldat, Moder: Anna Larsdotter, Åhs.
 
Anders Emil f 21/12 1881. Fader: Erik Olsson, bonde, Moder: Stina Andersdotter, Juvansbo.

2000-01-31, 12:42
Svar #2

Emma Persson

Hej B-L Thorberg
 
Jag heter Emma och kommer från Hedesunda. Jag vet att det numera finns några Stjärnhultare som lever. Jag har några uppgifter om en person du kan fråga om du vill veta mer om denna släkt. Pga vissa privata upplysningar vill jag inte lägga ut informationen på internet, men hör gärna av dig till mig om du vill ha mer info. Försökte maila till dig strax efter nyår, men vet inte om mailet kom fram. Gjorde det det kan du ignorera detta mail.  
MVH/Emma

2001-01-31, 17:55
Svar #3

A_CTorberg

Hej B-L Thorberg!
Jag är intresserad av släkten Thorberg. Vet du  
något om den släkten?
Ann-Catrine

2005-01-25, 13:23
Svar #4

Tua Stiernudde

Hej Ann-Catrine,
 
Jag har flera släktingar med namnet Thorberg i mitt släktsträd, den äldsta från ca 1870.
Vill du veta mer, tag kontakt.
 
Tua

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna