ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Göran Fredrik Göransson Högbo Stål & Jernverks Aktiebolag  (läst 519 gånger)

2003-10-19, 19:36
läst 519 gånger

Peter Ferm

Jag undrar om det finns någon som vet mer om den här mannen än det som finns att läsa i Rötter .Ex hur många barn han fick ,vad de hette och vilka år de föddes och dog.

2003-10-19, 22:51
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Det verkar som du är ute efter det som finns under bild #18022 i Porträttfynd.. (Jag gör en länk här så det lätt framgår vad som redan är känt.)
Jag tog bort din identiska fråga under släkter; dubblering av inlägg är inte tillåten i anbytarforum.

2003-10-20, 11:57
Svar #2

Utloggad Elisabeth Winlund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 47
  • Senast inloggad: 2022-09-03, 13:53
    • Visa profil
Peter!
En väg att gå är att kontakta Sandvikens kommunbibliotek och får deras förteckning över Göranssonlitteratur. En bok som inte bara behandlar Sandvikens järnsverks utveckling utan också familjen Göranssons familjehistoria är:  
Ett svenskt jernverk : Sandviken och dess utveckling 1862-1937 / under redaktion av Göran Hedin. Boken är från 1937.  
Vänliga hälsningar
Elisabeth Winlund

2004-04-15, 22:38
Svar #3

Konrad Breidenstein

En bok att rekommendera i ämnet Göran Fredrik Göransson är: Kjerstin Göransson Ljungmans bok Konsuln

2004-04-15, 22:38
Svar #4

Konrad Breidenstein

En omfattande bok om min mormors morfars far, Göran Fredrik Göransson: KONSULN skriven av Kerstin Göransson Ljungman.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna