ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjelmström, järnhandlare i Gävle  (läst 640 gånger)

2001-08-09, 21:18
läst 640 gånger

anders sjö

Förra veckan efterlyste jag en Järnhandlare vid namn Hjelmström. Tyvärr hamnade den under fel landskap, jag provar igen.
 
Jag har inga personuppgifter. Han ska ha varit järnhandlare i Gävle i början av
1900-talet. Sedan gjort konkurs på 30-talet och flyttat till Öregrund där hans fru öppnade tvättinrättning.  
 
Är det någon som vet vem detta kan vara så hör av er.  
 
Tack på förhand.  
/Anders

2003-04-10, 12:08
Svar #1

anna hjelmström

Hej jag heter anna hjelmström och bor i skutskär  
min farfars far hette adolf hjelmström och var tullmästare i gävle runt 1900

2003-04-10, 21:20
Svar #2

anders sjö

Hej Anna. Ifall han inte senare flyttade till Öregrund så är det nog fel person. Allt jag vet om honom står här ovan. Tack ändå.
mvh Anders

2003-04-23, 20:17
Svar #3

Viveka Pihlquist

Hej Anna, vi har samma farfars far. Skulle vara kul att få kontakt med dig.  
Mvh Viveka Hjelmström Pihlquist

2004-02-25, 20:55
Svar #4

anna hjelmström

Hej Viveka. Tack för ditt brev i samband med min fars (Nils Putte Hjelmströms) bortgång.Det har varit en jobbig tid då jag saknar honom så innerligt. Hoppas du har överseende med att jag ej hört av mig. Jag har ärvt en bunt brev från pappa som är korrespodans mellan farfar Karl Adolf och hans barn mellan åren 1910-1918, mycket spännande och kul läsning.Jag har även en hel del foton och andra dokument.Jag och mina barn har talat om att åka till Göteborg i sommar, vi skulle kanske kunna ses så ni får möjlighet att ta del av denna skatt.Vänliga hälsningar Anna Hj.m p.s hälsa farbror Sven o faster Gun d.s

2006-08-28, 20:53
Svar #5

Eva Leksell

I Porträttfynd finns flera bilder på tullförvaltaren Karl Adolf Hjelmströms son Karl Elov Hjelmström.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna