ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skolfoto från Lenhovda, ca 1910  (läst 1439 gånger)

2012-01-30, 16:10
läst 1439 gånger

Gunilla T Smith

Hej!
Detta foto bör vara taget i Lenhovda ca 1910, på en skola nära Bostorp. Vi tror att pojke nr 3 på mittenraden är Fritz Magnusson, född 1903-06-07 i Gårdsby. Familjen flyttade till Lenhovda, Bostorp Johansgård 1908 och vidare till Älghult 1916.
Någon som vet vilken skola det kan vara? Som känner till fröken eller några av skolkamraterna? Hur gamla kan de vara, de äldsta resp. de yngsta?
Mvh
Gunilla
 

2012-01-30, 19:43
Svar #1

Gunilla T Smith

P.s.
Med skola nära Bostorp menar jag den skola som låg närmast Bostorp, och som Fritz rimligen bör ha gått i. Jag vet att hans syster Marta, född 1899, gick i skolan i ett litet rött hus ganska nära kyrkan i Lenhovda. Det fanns kvar för några år sedan, nu vet jag inte. Men detta är en annan skolbyggnad.  
Mvh
Gunilla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna