ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Torsås (H) gruppbild i lokal  (läst 472 gånger)

2010-03-29, 01:18
läst 472 gånger

Utloggad Pierre Petersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 517
  • Senast inloggad: 2023-12-28, 14:34
    • Visa profil
    • Foton och Folk
Hej!
 
Denna bild tror jag är från Torsås i Kalmar län. På flaggan till vänster tycker jag mig kunna tyda orden Torsås framtid. Är det någon som vet vad det kan vara för lokal? Vad för sorts möte? Känns någon person igen? Tacksam för all information jag kan få.
 
Mvh
Pierre Petersson
 



2013-02-02, 13:15
Svar #1

Utloggad Christina Wik

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2021-09-18, 11:52
    • Visa profil
Hej Pierre! Tror du att det kan vara en nykterhetsloge som har samlats på bilden? Dessa var ju en vanlig företeelse några decennier in på 1900-talet. Är inte det andra ordet i den svängda texten Upplysning? Lokalen kan eventuellt vara en församlingslokal (Strömsberg,Torsås eller Slätafly för att nämna tänkbara exempel) eller någon byskola.

2013-06-16, 18:19
Svar #2

Utloggad Christina Wik

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2021-09-18, 11:52
    • Visa profil
Hej igen!
Det skulle också kunna vara Torsås föreläsningsförening vilken lades ner på vill jag minnas 1980-talet då deras protokolls- eller kassabok skänktes till Torsås hembygdsförening.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna