ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wallin-Mattsson från Wallby i Uppland  (läst 1259 gånger)

2012-12-01, 14:55
läst 1259 gånger

Utloggad Ann-marie Resman

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2012-12-01, 20:50
    • Visa profil
Min farfar var född i Wallby ( Husby-Lyhundra) 1847. Hans namn var Jan Erik Mattsson. Han tog sig namnet Johan Erik Wallin ca 1870. Hans far heter Mats Mattsson f. 1822 i Wallby,nämndeman,tolvman m.m.Min farfar hade bara ett syskon en bror Mattias Walfrid Mattsson f.1856 han behöll namnet Mattsson och övertog gården i Wallby efter sin far. Anledningen var att min farfar utbildade sig till präst via Norrtälje lägre läroverk 1867, Stockholms gymnasium 1871 och teologi studier i Uppsala. Min farfar hade två farbröder ( yngre bröder t. Mats Mattsson f.1822). Dessa var Johan Wilhelm Mattsson f. 1825 i Wallby och Anders Gustav Wallin f. 1832 och sedermera innehavare av Wallinska gårdarna i Norrtälje. Jag efterlyser nu någon mer information om min farfars bror Mattias Walfrid har sett alla hans barn o en del barnbarn men ingen har något foto på Mattias. Jag har heller inget foto på Johan Wilhelm Mattsson f. 1825. (har på de 2 andra bröderna) Dessutom har jag fått en del foto från USA från Anders Gustav Wallins barnbarn o barnbarnsbarn. De vet inte vem det är på korten ett är taget av en porträttforograf i Norrtälje på det andra en man i frimurarna högtidsdräkt står på baksidan Yours sincerely Johan Mattsson. Är det någon som kan hjälpa mig identifiera personerna på dessa foton( som fanns i Anders Gustav Wallins son Josua Wallins fotoalbum) eller kan ge hjälp till foto av Mattias Walfrid Mattson 1856-1923 e. Johan Wilhelm Mattsson 1825-1888.vore jag jättetacksam
Ann-Marie Resman f. Wallin

2012-12-01, 20:50
Svar #1

Utloggad Ann-marie Resman

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2012-12-01, 20:50
    • Visa profil
Här kommer de bilder jag ville ha hjälp med att identiera som jag nämnde i föregående meddelade.
Ann-Marie Resman f. Wallin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna