ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karlskoga praktiska skola 1900  (läst 1715 gånger)

2015-03-09, 12:40
läst 1715 gånger

Utloggad Lars Anders Nylander

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 547
  • Senast inloggad: 2016-02-23, 18:03
    • Visa profil

Lärare. M. Karlsson, A. Börjesson, B.K. Engström, S.A. Österberg, A.S. Nilsson, K. Petersson, J. Lindholm, K.E. Rystedt, K.A. Ekman, J. Karlsson, E.F.V. Brandt, J.N. Nilsson, K. Hjorth
 
Elever.  
A.L. Andersson, E.K. Andersson, L. Andersson, T.M. Andersson, E.K. Andersson, H.K. Andersson, S.E. Andersson, A.C. Andersson, E.M. Andersson, E.S. Andersson, S.H. Axell, M.O. Bergqvist, A.K. Berg, A.S. Bergholm, G. Cederblad, A.K. Djurbom, O.K. Edlund, K.M. Edström, T.K. Englander, A.A. Ekström, M.V. Engström, E.M. Emthén, M.E. Eriksson, I.K. Eriksson, S.M. Eriksson, A.M. Fernell, B.J. Forsman, J.T. Frid, E.M. Friberg, A.M. Gullberg, I.F. Gustafsson, E.K. Gustafsson, H.V. Gustafsson, H.A. Gustafsson, M.E. Hammar, H.M. Hansson, A.V. Hellberg, J.C. Hellqvist, E.A. Högberg, M.C. Hällström, E. Jakobsson, B. Johansson, E.E. Johansson, H.K. Johansson, D. Johansson, E.E. Johansson, I. Johansson, E. Jonsson, E. Jonsson, S.M. Jonsson, E.J. Jonsson, S.E. Jonsson, H.K. Karlgren, E.J. Karlsson, K.S. Karlsson, A.K. Larsson, A.M. Larsson, E.E. Larsson, K.E. Larsson, B.M. Lindal, A. Lindberg, A. Lindberg, A.K. Lindsström, R.M. Lundqvist, H.J. Lundqvist, A. Nilsson, B.M. Nilsson, E.L. Nilsson, A. Olsson, A.E. Olsson, M.L. Olsson, N.R. Persson, S.A. Persson, M. Persson, T.H. Persson, S.M. Petersson, A.E. Petersson, T.S. Petersson, A. Petersson, H.H. Petersson, T. Quist, B. Rehn, E.G. Ruhne, E. Rydholm, H.A. Sandberg, I.T. Sedvall, A.E. Skoug, H.C. Skoglund, A.S. Svensson, A.J. Svensson, J.M. Svensson, F.K. Svensson, M. Svensson, E.M. Sjöberg, A.E. Wennerlund, S.D. Westerlind, H.W. Wickholm, S.M. Wickstedt, A.L. Wikander, F.T. Åberg, S.G. Ågren, E.M. Åkerberg.

2015-03-09, 12:49
Svar #1

Utloggad Lars Anders Nylander

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 547
  • Senast inloggad: 2016-02-23, 18:03
    • Visa profil
Finns det någon som har tillgång till något register som säger vart alla var hemmahörande.

2015-03-09, 14:38
Svar #2

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se

 
Svensk Läraretidning 1901
 
Jag gissar att arkivet efter en sådan skola hamnar i det kommunala arkivet. Eleverna kom nog från hela landet. Sökte i folkräkningarna på T.K. Englander, vilken bör vara Tekla Carolina Englander, f. 1871 i Tingsås, Kronobergs län.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2015-03-10, 11:31
Svar #3

Utloggad Gudrun Åhrlin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 531
  • Senast inloggad: 2017-05-02, 23:18
    • Visa profil
Man kan ju hoppas att något register finns i Karlskogas kommunarkiv. Själv önskade jag få kopia på betyg från 1895 (min morfar gick då på skolan), men det fanns inte i arkivet.
 
Jag försöker att via CD-skivorna Sveriges befolkning 1890 och 1900 hitta rätt personer på det foto, som jag har från året 1895. Alla kommer jag inte att kunna spåra den vägen, men en bit på vägen kommer jag i alla fall.
 
(Meddelandet ändrat av Guggu 2015-03-10 11:39)

2020-09-12, 10:15
Svar #4

Utloggad Sören Gullstrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 73
  • Senast inloggad: 2024-03-22, 21:16
    • Visa profil
Jag har en matrikel från Lärokursen 1893-1894, samt umgängesregler !Var så goda !

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna