ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Folkets Park Var? När?  (läst 1041 gånger)

2004-07-01, 18:56
läst 1041 gånger

Arne Lindström

Hej!
Kan någon hjälpa mig att identifiera detta kort, har scannat upp plakaten som finns men de tyder vad jag kan förstå, inte på något särskilt vad mötet anbelangar.
På en står det Alla till Folkets Park i dag, nästa Lugnt vilar sjön när det inte blåser och Internationella Jazz kapellet.
Det ligger böcker på bänkarna.
Jag vill gärna veta allt om detta kort var? vilka är med? och när detta kunde vara, mm.

2005-05-10, 00:03
Svar #1

Per Lantz

Där står en liknande rund byggnad som finns i bildens bakgrund i Åhus Folkets Park (utanför Kristianstad i Skåne)..men jag vill inte gå i ed på att det är den, det vore bra om någon äldre Åhusbo kunde verifiera eller dementera.
Jag ska vid tillfälle fråga min mor, hon kanske vet.

2005-05-10, 21:40
Svar #2

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Liknande runda byggnader fanns emellertid på så gott som alla folkets parker. Det är nämligen en utedansbana.

2005-05-11, 10:26
Svar #3

Håkan Henriksson

Bilden är från Kumla Folkets Park i Närke. Jämför gärna med bilderna som finns på denna sida http://www.folkpark.nu/folkparker/kumla.htm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna